Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: 2004-09-24 Xbox

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    21

    2004-09-24 Xbox

    Köpte prescis en Xbox från 09-24 och undrar om det är någon som gett sig på så nytt ännu??? Läste att det kanske är problem med så nya??.någon som vet?
    Ge aldrig upp

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    251
    Respekt
    21
    Det är inte inköpsdatumet som spelar roll utan vilken version av xboxen du har.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    21
    hehe mmm jo det är ju ett 1.6 Xbox,men anledningen till att jag skrev om detta Xbox är för jag läste någonstans att det är problem att chippa vissa Xbox från 09-xx.....men det kanske bara var amerikanska marknaden???
    Ge aldrig upp

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    609
    Respekt
    22
    det är krångligare att chipa 1.6 boxar än dom äldre
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av tarkan
    det är krångligare att chipa 1.6 boxar än dom äldre
    hehe jo det vet jag oxå men som jag skrev tidigare att jag läste någonstans att det ska vara svårare att chippa 09-xx Xboxen,dock har jag lött ett 09-10 som gick kanon förutom Live funktionen..... kanske det är 1.6 c som är på väg eller??
    Ge aldrig upp

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Många nya xbox har sämre minneskretsar än vad som var normalt tidigare. Därför har det nyss kommit en ny version av M8 bioset som tar hänsyn till den information om minneskretsarna som ligger lagrade i eeprom. Använd den nya M8+ om boxen verkar strula mycket.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    21
    Mm tänkte väl att jag hade läst det någonstans ..Tack Hansi... men gäller inte sämre minnekretsar mest i Usa typ??
    Ge aldrig upp

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ingen aning, men vi har inte haft sådana problem vad jag vet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    21
    Okidoki då hoppas jag vi slipper se dom här
    Ge aldrig upp

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Gjorde 2 st 040924 idag, Samsung ram, kör med M8_16 bios, fungerar bra/normalt

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    21
    Hehe Hittat nya nu Droopy Xbox ... jag lämna tebax min 09-24 och köpte ett 08-30 då istället... men dom funkar fint med m8plus_16 bios med
    Ge aldrig upp

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Jep, hittade nya i stan i förgår, var lite smånervös att det skulle jävlas efterr allt man hade läst på de amerikanska forumen. Det är tydligen mest dom som har Hynix ram som har krånglat med M8_16 bios men med M8+ ska det tydligen fungera bra.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •