Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: PS TWO och Chippning

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    PS TWO och Chippning

    Hej, jag är ny på forumet. Är en gammal dataspelstomte som nyss köpt en stor fin tv och tänkte det skulle vara mysigt att att spela lite tv-spel på den också.

    Så här följer ytterligare en tråd om nya slimmade PS TWO och chippning. Jag vill köpa en chippad ny PS TWO men är lite osäker efter att ha läst på Matrix Teams hemsida att man kan få problem med lasern om man chippar med Infinity. Hittar ingenting dock på DMS hemsidor om att man får problem med lasern om man chippar med en DMS4:a. Jag är ändå inne på att köpa en med DMS4Pro men är det någon som vet om problemet med lasern är beroende på vilket chip man använder eller skulle man kunna få problem med DMS4:an också?

    För det andra, den temporära "fixen" på Infinities hemsida verkar gå ut på att ta bort stödet för att läsa DVD-RW? Hur är det med dom spelare som PSXCare säljer? Är stödet borta? Gäller samma sak för DMS? Om nu stödet för DVD-RW finns kvar bör man inte använda DVD-RW skivor i alla fall? Gäller 1 års garanti även om lasern går sönder för att man använder en DVD-RW skiva?

    Oj, det blev mycket... Egentligen behöver jag bara svar på en fråga och det är om man kan sova lugnt om man köper en för-moddad PS TWO...

    //diatriber

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    186
    Respekt
    21
    jag är oxå jäte osäker på det där med pstwo o dens laser....... men vad jag vet så har det inte med själva chippet eller chippningen utan att sony har med flit gjort så här??
    själv äger jag ett pstwo och ska beställa ett crystal chip...........

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23
    *Klipp från annat forum*

    Rapporter strömmar in från alla håll och kanter och de innehåller i stort sett samma budskap. PSTwo överhettar och stänger av/läser ej skivan/beter sig allmänt suspekt.

    Detta gäller ochippade konsoler, helt orörda från butik.

    Felet är väldigt likt det problem som fanns på de förra versionerna av PS2an (V9/V10), där kunde man dock lösa detta med en fix som dök upp på modscenen.

    Just nu arbetas det på en lösning på det här problemet (man tror sig ha kommit på en, men ej helt bekräftat).

    Mycket dåligt av en såpass stor tillverkare som Sony att släppa produkter som inte håller måttet, speciellt när konsolen funnits på marknaden i så många år.

    Ironiskt att det blir upp till modscenen att lösa deras problem.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Tack för svaren! Jag tror jag väntar lite med att köpa en PS TWO ett tag tills Sony löst problemen, vill ju inte behöva åka tillbaka med den redan efter en vecka. Vet inte om jag vill ha en äldre, inte när man blev så sugen på den nya när man såg hur liten den var...

    /diatriber

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    SONY har ALLTID haft problem med cd/dvdläsarna på sina konsoller ända sedan SCPH-1000 :-)

    DVD-RW stödet kräver en extra kabel installerad från chippet. Vi som chippar brukar låta bli att löda den kabeln eftersom DVD-RW misstänks vara extra farligt för lasern.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    186
    Respekt
    21
    ska man lämna tillbaka sitt pstwo lr? ;P jag har 30dagars öppet köp , men att skippa dvd-rw blir vell inget problem dvdr skivor kostar ju typ 5-10kr numera...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag väntar på ett paket med dioder från elfa för att testa fixen från matrix infinitys hemsida, sedan skall vi låta ett par ps two stå och svettas dygnet runt tills dom trillar av pinn.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    186
    Respekt
    21
    ahh tänkte precis på det... "kan inte ni på psxcare köpa in ett par pstwo o leka med"
    fixa en pstwo forum tab

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Hej
    Lite nyfiken på hur det gick & om ni testade några PStwo med lasermodden på.

    Manuel

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •