Hej, jag är ny på forumet. Är en gammal dataspelstomte som nyss köpt en stor fin tv och tänkte det skulle vara mysigt att att spela lite tv-spel på den också.
Så här följer ytterligare en tråd om nya slimmade PS TWO och chippning. Jag vill köpa en chippad ny PS TWO men är lite osäker efter att ha läst på Matrix Teams hemsida att man kan få problem med lasern om man chippar med Infinity. Hittar ingenting dock på DMS hemsidor om att man får problem med lasern om man chippar med en DMS4:a. Jag är ändå inne på att köpa en med DMS4Pro men är det någon som vet om problemet med lasern är beroende på vilket chip man använder eller skulle man kunna få problem med DMS4:an också?
För det andra, den temporära "fixen" på Infinities hemsida verkar gå ut på att ta bort stödet för att läsa DVD-RW? Hur är det med dom spelare som PSXCare säljer? Är stödet borta? Gäller samma sak för DMS? Om nu stödet för DVD-RW finns kvar bör man inte använda DVD-RW skivor i alla fall? Gäller 1 års garanti även om lasern går sönder för att man använder en DVD-RW skiva?
Oj, det blev mycket... Egentligen behöver jag bara svar på en fråga och det är om man kan sova lugnt om man köper en för-moddad PS TWO...
//diatriber
Bookmarks