Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Vad är det man ska ha?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Vad är det man ska ha?

    Hejsan! Har lite frågor att ställa och hoppas att dom kan bli besvarade :P

    För att börja med så håller jag på och funderar om jag ska köpa ny ps2 eller köra på det gamla, problemet är att jag skulle vilja ha ett smidigt sätt att föra över spel från datorn till hårddisken och sedan använda hdloader och köra spelen med.

    1. Vilket ps2 ska man ha, ere det gamla hederliga eller ska man försöka sig på det nya ps-two och isf kommer en hårddisk att kunna kopplas in i det nya eftersom det är hyper smalt och inte har samma platser som ps2?

    2. Det enklaste sättet att för över spel från datorn till ps2? har sökt omkring litep å forumet och inte fått riktigt klart för mig om det går med usb2 och isf hur snabbt det går!? Har sätt att folk kör över spelen med usb2 men hur gör dom och hur kopplar man in det i ps2, hur är hastigheten?!

    3. har också kollat in dom här att köra över via nätverket och undrar då om man kopplar in ps2 på nätverket via nätverkssladd och sedan kopiera/klistra!?

    Det jag skulle vilja göra är att köpa ett ps-two (nya) och sedan koppla in hårddisk på nåt vis :P och sedan föra över spel på ett smidigt men också stabilt sätt!

    Hoppas att inlägget var okej och inte allt för otrevligt :P

    Finns det nån som kan svara på dessa frågor så skulle d glädja mig

    / Erik

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Men suck! Varför orkar ingen söka & läsa de befintliga trådarna. Man får skriva samma sak tusen ggr snart.
    Hur tror du man för över med USB? Givetvis med en extern USB-låda som man kopplar in disken i och hastigheten varierar mellan 10-25mb/sek beroende på dator, disk och vilken USB-låda man använder.

    Köp den gamla, större versionen av PS2an så du kan använda HDn den nya funkar det inte med. Har du inte chippat så kan du glömma att föra över via FTP eftersom det är svårt att få det att funka.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Joo jag vet, d e jobbigt med sånna nybörjare som mig
    Nej men faktum är att jag har sökt men jag ville bara har HELT klart för mig så jag inte sabbar nåt genom att köpa fel osv.

    men hurru danne har kollat mer på usb hub och fattar inte hur du kopplar disken till den?
    Om jag fattat d rätt så kopplar du in disken till "usb hubben" och sedan via usb till datorn! när man söker på usb hub på t.ex jmedata så får man bara fram en hub med flera usb portar i!

    How do you do that magic thing??



    / Erik
    Last edited by duja; 2004-11-09 at 20:18.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Du skall ha en extern USB2-låda som du kopplar direkt till datorn och ingen hub. Kolla i denna tråd där vi pratar om det:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15606
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •