Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: bildproblem ps2..

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    0

Angry bildproblem ps2..

När jag startade min numera ganska gamla, men ändå fina PS2a idag så hände det lite skumma saker.

Jag kör med en fin, grå RGB-kabel som jag använt i många år, utan problem. Men idag så ville bilden inte ligga stilla, utan flöt åt alla möjliga vertikala och horisontella håll. Tänkte att kabeln kanske hade pajjat, så jag kopplade in kabeln som följde med, och då såg bilden ännu sämre ut. Mörk, dassig och jävligt svårt att se någonting.

Kopplade in den i en annan TV med rgb-kabeln, och då ligger bilden förvisso stilla i horizontell/vertikal ledd, men den 'hackar' horizontellt.

Testade även att koppla in min gamla PSX med rgb-kabeln, inga problem. Testade att koppla in laptop till tvn, inga problem.

Är det så att min stackars PS2 börjar ge upp, eller har TVn bara fått en smäll för mycket i scart-uttaget?

Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Blekinge
    Respekt
    0

..vi verkar typ ha lite av samma problem rörande ps2an...leta upp mitt inlägg...finns i början av någon ps2 sektion...har du fårr reda på någon lösning än?
    >

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 36
    Senaste inlägg: 2005-10-11, 19:47
  2. ps2 hård disk
    By EvilBoY in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2005-01-11, 20:30
  3. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 18:08
  4. ps2 popper mod chip säljes!
    By gurra_g in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 17:11
  5. Playing Backups & Import Method for PAL & USA PS2
    By [spd] in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-02-02, 19:52

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner