Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Det blinkande ljuset rött/grönt

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Det blinkande ljuset rött/grönt

    Tjena!

    Har ju sökt i forumet på detta problem och hittat en rad svar men kommer endå inte till någon insikt om vad som har hänt med min Xbox.

    När chippet sitter på får jag det där jobbiga felet, 2 st omstart sen tredje startar den med ett blinkande rött/grönt ljus, helt svart skärm.

    Tar jag bort skiten åker jag på ett annat fel, den startar först upp med det gröna X:et och så sen får jag ett felmess:

    Your Xbox need service, Call support ... Med numret 16 längst upp till vänster som då betyder:

    16 - dashboard - Other files to do with dashboard / dashboard settings (specific dashboard error)

    har jag lyckats sabba moderkortet, eller är det någon som vet? Kan inte se att det skulle vara något fel på kortet runt där jag har lödit..

    Tacksam för svar..

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du får inte chippet att fungera, men någon gång har det fungerat så pass att du lyckats stöka till filerna på hårddisken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    hände samma sak för mig idag satt på det lödfria chippet ingenting hände så jag tog bort allt o gjorde om det men denna gång så skedde det du beskrivde startas om några gånger sen blinkar det rött och grönt

    *edit*
    märkte nu att jag hadde sättit IDE-kabeln åt fel håll. så klumpig man kan vara
    Last edited by björne; 2004-11-11 at 03:14.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    21
    har samma problem...vilken är ide kablen??

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av björne
    hände samma sak för mig idag satt på det lödfria chippet ingenting hände så jag tog bort allt o gjorde om det men denna gång så skedde det du beskrivde startas om några gånger sen blinkar det rött och grönt

    *edit*
    märkte nu att jag hadde sättit IDE-kabeln åt fel håll. så klumpig man kan vara
    IDE kabeln åt fel håll ? Hur lyckades du med den bragden ?.. Du lär trycka rätt bra för att få den att sitta åt fel håll (med tanke på att det finns spår, så den kan i princip bara sitta åt 1 håll)... Dessutom lär du ju ha av nått stift om du försöker..
    BMW E46 Coupé -00 m Xbox 160GB + 5.4"

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    20
    Jag har precis lödit mitt chipp och fåpr samma fel. Den startar om två gånger och sedan efter trdje omstarten blinkar det rött / grönt.... ? Kan inte hansi svar vad detta betyder!?!
    HEJA DIF!!!

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    GRÖN/RÖD Blinkning:
    Ett trasigt chip eller en kass BIOS. Kan också bero på en dålig lödning. Kan också finnas andra orsaker till att det blir så här.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Kan man flasha via PC (LAN)??? Alltså flasha om BIOS:en...?

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Klart man kan...

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Men hur gör man då????....alltså nu menade jag flasha xbox:et...snälla svara mig, måste fixa det....please...

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Du går in i internet explorer och skriver in xboxen's ip i adressfältet o sen väljer du flash bios tror ja de står... Svårare än så är de inte... Prova att läsa manualerna först...

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Okej, det funkar inte, ska man ha korsad eller rak LAN kabel (har router)...jag tror jag gör fel, men vad?...snälla...

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Då ska du använda en korsad kabel... Eftersom du kör router måste du ju ställa in xboxen för DHCP... Det finns jättemånga guider på tex smartxx hemsida om hur man gör för att fixa de...

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    du får 100 kr om du fixar så mitt xbox funkar....lovar!!!

    och, jag hittar inte mitt xbox via Internet heller, har testat både rak och korsad....

    kollat in smartxx hemsida, men hittar inget...du har inga fler tips...jag är nära nu, tänker inte ge mig....och glöm inte pengarna!

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Har du MSN? Är nog lite lättare då...

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    fettson@*******.com hehe...såklart

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    1.6 och 1.6B är näst intill identiska... Enda som skiljer är minnena... Hynix eller Samsung om ja inte missminner mig... Det som är avgörande är BIOS'en du ska välja sedan... Men kolla så att allting sitter i ordentligt och så... Typ IDE-kabeln kan ju var felvänd o sånt (går att sätta den åt fel håll på moderkortet)... Sen så kan det vara någon lödning som blivit fel...

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    jag har ett 1.4 xbox och jag har samma problem, mitt har fungerat mycket länge fast helt plötsligt så funkar det bara inte..
    eller jo, så här ligger det till, köpte halo2 (jag vet inte om det har med det att göra fast jag lirade live, på original biosen och ska fungera, vilket det också gjorde) fast efter det så blinkar det så där först, sen blir det rött
    Sliter ut sladden bak och låter det vara så i 10min och då fungerar det igen.. fast då om jag igen stänger av det så måste jag vänta i 10mmin till för att det ska fungera

    öppnade xboxet och chippet satt som det skulle och d0'an var det inge fel på... chippet satt åt rätt håll å det är ett lödningsfritt

    VAFFANAPOLI!

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    LYSANDE RÖTT:
    Överhettning, hårvaru fel.

    Blinkande RÖTT:
    Korrupt eller tom Eeprom.

    En utav dom har du råkat ut för... Antingen lyser det rött eller blinkar... Bara att kolla o sen höra me folk som råkat ut för detsamma...

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Det är ju det att om jag nu ville fixa det med eeprom, kan jag bara testa utan problem att fixa det med smartXX? altså så det inte blir mer prob för att jag inte riktigt fattar
    Men hur ska jag nu komma in i settings om det nu inte startar?


    Edit: Och hur kan det bara sluta att funka? att det funkar om man väntar verkar bara skumt

    Edit igent : Allting löste sig på ett skumt sätt, jag testade med att ta bort chipet och original så funkade det, så då satte jag tillbaka det och nu funkar det felfritt! (lödningsfritt)
    tack och gonatt
    Last edited by Tomteverkstan; 2004-12-09 at 01:51.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •