Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: DMS3+ Placering och kabeldragning

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    DMS3+ Placering och kabeldragning

    Efter att ha läst runt här så har jag förstått att det är ganska viktigt vart man placerar chippet (DMS3+ - V5/V6) och hur man drar kablarna till det. Hittar dessvärre ingen beskrivning på detta, så jag undrar om någon har det eller om det finns en bra bild nånstans där jag kan se montering och kabeldragning.

    Vad kan man använda för att "fästa" kabeln mot moderkortet med ? Har sett en del som gjort det och fått en fin installation.

    Tack på förhand.
    Last edited by 2.3t; 2004-11-09 at 22:41.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Smältlim eller dubbelhäftande kuddar kan man använda.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Fäst chippet där du har bäst plats.
    Men tänk på att ha kort jordsladd (flertrådig tjockare), samt att du se till att D och E sladdarna inte korsar varandra så det blir "crosstalk" mellan dem.
    Tänk även på att "O" ska vara så kort som möjligt, gärna tunn flertrådig sladd till den för bästa resultat.

    BIOS-sladdarna, samt DVD/CD controller sladdarna är inte fullt så viktiga att få till snyggt, men det skadar inte att vara noggrann där med. :-)

    /D

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Här hittade jag några bra diagram: http://www.dms3.com/cgi-bin/dms3/site.pl?page=manuals. det finns dock inte bilder på hur det färdiga resultatet ser ut så det blir min följdfråga...är det nån här som har bilder på ett färdigmonterat dms3+ chip?. klara och stora bilder vore ju det bästa.

    tack på förhand

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Här är ett DMS4 som jag installerade i en 39004 för ett halvår sen.

    http://celion.homeftp.net/V7_39004_DMS4_frontside.jpg

    Kanske inte den snyggaste installationen, men alla kablar/sladdar på rätt ställe så det inte blir interferenser i signalerna, samt att "O" sladden är så kort som möjligt med denna placering av chippet. :-)

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    nice, men dms4 är som lite annorlunda från dms3+ tyvärr =/. finns det ingen som har en installation på en 3a?

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jodå! Har installerat ett fåtal DMS3+ också. Hittade en gammal bild på en faktiskt!

    http://celion.homeftp.net/V9_50004_DMS3+_frontside.jpg

    Fast den är ännu slarvigare :-)

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Hehe nice =). har du några tips på just lödningen?. ska man klistra fast chipetförst tex? eller ska man löda fast kablarna först i ps2an sen i chipet eller tvärt om?. allmänna råd

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    * Använd tjockare flertrådig sladd för spänning och jord (A och B). Ha så kort jordsladd som möjligt!
    * Försök att inte korsa E och D kabeln. (kan bli interferenser på signalen annars)
    * Använd så spetsig lödpenna du kan hitta.
    * 15W penna är det som gäller, så du inte bränner väck kopparbanor etc på moderkortet.
    * Alla trådar ska ligga längs moderkortet. (därav min fula tejpning)
    * Försök ha BIOS-trådarna samt O-tråden så korta som möjligt. (O-tråden är iofs viktigast, de andra brukar funka bra ändå)
    * Ta god tid på dig och försök att inte kladda med lödtennet!!!


    Lycka till!
    Last edited by dancel; 2005-06-09 at 08:57.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •