Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: Är denna sats komplett?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20

    Är denna sats komplett?

    Last edited by Gizmo^; 2004-11-10 at 18:01.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Tror det var en diod som fattades

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad jag förstått så är det ingen diod med xbit 1.5, antagligen är den inbyggd på själva chippet redan eftersom det var en korkad design från början att skicka med den separat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Jag har 1.6 så det e bara att löda på chippet lr?
    Enligt manualen?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du en 1.6 bör du välja ett annat chip, finns ingen anledning att använda xbit på den modellen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Men jag har packat upp den!
    Och ska chippa imorn lr nått!
    Hur ska jag göra?!??!?!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag fick hem en påse adapters som skall vara till för att enklast få xbit 1.5 att fungera på xbox version 1.6. Dock har dom (DMS teamet) inte släppt ritningar ännu. Dom har väl fullt upp med DMS4 chippen den senaste tiden. Vi försökte som hastigast montera ett xbit i en 1.6 utan att lyckas, men förutsättningarna var inte de bästa med massor av XBOX som hade högre prioritet vilket inte medgav något större engagemang i xbitten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Vad ska jag göra med chippet?
    Sälja det?
    Eller går det chippa endå?.. hörde att den här länken kunde funka :S
    http://www.teamxecuter.com/x3/tutorials/x3pin16.htm

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Asså.. om du jobbar på PSXCARE.. så får ni fixa en guide snarast!.. för jag vill inte låta chippet ligga å damma.. En guide tar mindre en en vecka.. helvete vad besviken jag är!.. jag har ringt 5ggr idag.. först var det upptaget då klickade jag 5 och svarade men då svarar psxcare inte!...



    Om du har msn så adda mig på m i c k e _ d h @ h o t m a i l . c o m
    Last edited by Gizmo^; 2004-11-10 at 23:13.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Tänk om alla som sålde chip skulle sitta och göra egna guider till allt, då skulle dom ju inte få göra annat. Det är tillverkarna du ska gnälla på för att inte dom har fått ihop någon guide, inte dom som säljer varorna.

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Men det e så jävla trökigt att ha ett chipp när man inte kan göra nått med det..

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    jag har också ett xbit chip som ligger, är faktiskt trött på det nu!
    vill veta hur man sätter i det i en 1.6 box, har haft det ett bra tag.
    vad är det för adapter du snackade om HANSI? hur funkar den?
    mycket tacksam för hjälp, vet fler än jag som har chip liggandes
    och det är inte kul

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har inte haft tid att reda ut hur man löder xbit i version 1.6, vi har gjort ett snabbt försök som inte ville fungera. Alla kunder som kommer in och vill få xbit monterat blir snabbt övertalade om att byta upp sig till SmartXX. Så det blir ingen guide innan XBIT/Team DMS gör en.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Ska mitt chipp jag köpte som gick att löda enligt eran hemsida bara ligga och damma?

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Byt det till ett SmartXX om du har en 1.6 box. Eller vänta lite till. DMS teamet har nog haft fullt upp med DMS4 lite/pro releasen och borde ju hinna fixa sina XBIT guider vilken dag som helst nu. Speciellt då dom faktiskt levererat "version 1.6 adaptern" för någon vecka sedan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    kan man byta?

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, eftersom vi inte kan tillhandahålla korrekta ritningar så måste vi ju kunna erbjuda kunden alternativa lösningar om det blir problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    om du har msn så kan vi hålla kontakten... adda mj på micke_dh@*******.com
    om du har icq så skriv den oxå..
    thx...

  19. #19
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    jag har chippat en xbox vers. 1.6.. med xbit chippet som MÅSTE LÖDAS (använde mig av pinheader) nya versionen..1.5 vare av chippet med..använde mig av det nya flash programmet på dms3:S hemsida till just den versionen av chip..(levereras med skrivskyddet bortbrutet, x-tra kabel för att koppla in dvdn och x-tra strömförsörning till chippet så det ska bli stabilare) jag använde mig av en evox bios m8_16.bin (256kb) man får inte flasha med nån annan bios för då kan man bränna mobot på xboxen är det nån som undrar nåt så svara på detta så tar vi resten över msn lr nåt...

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    ska byta till smartxx .. tack endå

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu kom ritningarna upp på xbits hemsida:

    16 November 04

    We have added the XBX 1.6 LPC rebuild diagrams and the X-B.I.T V1.5 + XBX 1.6 adapter diagrams to the downloads section, under "Diagrams- zip packed". Please note that you must purchase a 1.6 adapter before the X-B.I.T V1.5 will be compatible with XBX 1.6's. The adapter does not support X-B.I.T. 1.0's.

    http://www.dms3.com/cgi-bin/xbit/site.pl?page=downloads


    De kunder som köpt xbit chip och behöver 1.6 adaptern kan kontakta mig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    FAN.. Skickade ivgg chippet igår.. skulle byta te smartxx.. e det bättre?

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    fattade endå inte var dom menar... och hittar inte manualen heller

  24. #24
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Har också ett sådant här chip http://img46.exs.cx/img46/8955/kompletteller.jpg
    Problemet är att D0 "pogopinen" ligger typ 1 - 2mm för långt ut för att det ska gå att göra en sådan installation på min vanliga XBOX 1.4!!! Har inte hittat några inst. anv. för nåt xbit chip med den nya utgången för strömsladd (för det är väl det den vita porten i mitten e till för?) som jag har... Vart kan jag hitta det i så fall?! Tacksam för svar snarast!
    MVH Cdjs
    GAMECUBE FAN!

  25. #25
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    du har en version 1.4 och om D0:an ligger för långt ifrån pogopin kontakten så måste du löda det som iofs är bäst! använd kablarna som följde med och gör en wire installation.. den beskrivningen på hur du ska göra fick du med. D0:an hittar du på undersidan av moderkortet för den är lättast att löda och att få den att sitta bra. sen byter du ut orginal strömkabeln som går till dvdn och tar den nya och sen kopplar du in kontakten (vita) på chippet.. glöm inte att isolera chippet ex med tejp lr dylik..

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    XBIT har dubbla "d0" pogopins och skall passa allt utom version 1.6
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #27
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    jo det visste jag med men ibland så går det inte att få kontakt ändå..jag själv har dykt på sånna problem..därför löder jag xbit hädanefter..men då kan man ju välja andra chip istället som är bättre än xbit
    Last edited by stoneheads; 2005-01-04 at 20:42.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •