Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Problem med tid?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21

    Question Problem med tid?

    När nätsladden har varit utdragen en längre tid så vägrar boxen att boota. Den står bara och blinkar grönt (som om det inte fanns nåt bios att boota ifrån) oavsett om jag startar med power- lr eject-knappen. Det går alltså inte ens att komma in i xenium-startmeny. För att komma ifrån detta läge måste jag ta recovery på chippet. Detta funkar även om jag inte har nån recovery.bin på hårddisken.
    Så länge nätsladden sitter i så funkar den klockrent dock, vilket gör att jag tror att det är nåt med klockan. Åtminstone känns ju felet chip-relaterat. Detta beteende kom nån gång med XOS 2 lr 2.01
    Nån som har nått förslag, lr åtminstone liknande problem? Jobbigt att skruva isär skiten varje gång...

    Om det kan vara t nån hjäp så har jag orginal hårddisk, v1.4 av boxen, XOS 2.01. Kör med X4983.06 lr ibland IND-Bios av senaste slag och med XBMC som dashboard.

  2. #2
    har en 1.4 +xenium ice och min klocka är plötsligt på 2003 12 27 varanan dag typ har sröm hela tiden skumt
    Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
    160 gb samaung lättare kan få hjälp
    samsung dvd
    x2.4983.06 du har väl kollat

    http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62


    sökfunktionen högst upp på sidan är bra

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Samma för mig, men det är bara att vänta 2 min eller liknande så fungerar det sedan, iaf för mig. Varför det blir såhär vet jag inte. Jag har också OS 2.01

  4. #4
    undrar verkligen då det brukar vara rätt tid 3 gånger i rad när jag startar och vips 27/12/03 min box bör vara tillverkad då
    Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
    160 gb samaung lättare kan få hjälp
    samsung dvd
    x2.4983.06 du har väl kollat

    http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62


    sökfunktionen högst upp på sidan är bra

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Hmm jo det är skumt. Har någon med annat chip än Xenium problem med detta? Tänkte om det var ett chipproblem. Har inte hittat nåt på TeamXodus forum..

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •