Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: ps2, amerikansk nätverksadapter och dlink604

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post ps2, amerikansk nätverksadapter och dlink604

    har någon fått det att funka? jag får faaan inte det iaf.

    har satt dlinken på att sätta min ps2a i DMZ, då det verkade mest logiskt. testade även att portforwarda TCP 10070-10080 samt UDP 10070 till ps2an. det funkade inte heller.

    allt verkar bra när jag sätter upp nätverksinställningrna iaf, den testar connection och säger att allt gick bra. men TWMB ballar ur när den ska visa licensavtalet. :/

    dom flesta siter rekommenderar mig att uppdatera firmware till 2.0, men den amerikanska firmwaren går ju inte att köra in på en europeisk.

    anyone?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    Övertygad om att det är din D-Link som strular.
    Jag hade en DI-804 förut. Jag kom iof ut då men jag kunde inte hosta spel på THPS4. Även fast jag öppnade alla portar som behövdes. Nu har jag en 3Com och nu går det som en dans...
    Verkar inte som om D-Linkarna släpper allt även fast man öppnar DMZ i dom...
    Har du provat koppla direkt? Fick jag göra när jag skulle hosta.
    Återkom med mer info när du har.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av ktd:
    <strong>Övertygad om att det är din D-Link som strular.
    Jag hade en DI-804 förut. Jag kom iof ut då men jag kunde inte hosta spel på THPS4. Även fast jag öppnade alla portar som behövdes. Nu har jag en 3Com och nu går det som en dans...
    Verkar inte som om D-Linkarna släpper allt även fast man öppnar DMZ i dom...
    Har du provat koppla direkt? Fick jag göra när jag skulle hosta.
    Återkom med mer info när du har.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag ska köra lite fler tester här först, fler spel framför allt. Tack för tipset om Hawk, jag hade fasen glömt att dom var onlinekompatibla. Funkar det inte där får jag väl testa att köra utan D-linken, hur nu det ska gå med Felias ADSL.
    Problemet är bara, att köra jag utan D-linken så dödar jag ju allt internet i lägenheten, och då lär det bli krig från sambons sida. :]

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    mmm. Har bostream själv så jag behöver ju inte logga in...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post

    Det hjälpte ju rätt mycket om man ställde in DNS-servrar istället för att köra AUTO.

    jag trodde ju i min naivitet att d-linken skulle vara snäll nog att dela med sig av dom, men icke.

    Problemet var så lätt. Så sitter man med Felias ADSL så bör man manuellt ställa in DNS-servrarna i nätverksinställningarna. woot.

    Nu funkar det. [ åtminstone Twisted Metal Black Online. My Street verkade det inte vara någon som spelare, och Kalistos en-skiv-variant av Socom vill ju inte ens boota. argh. ]

    Imorgon får jag förhoppningsvis en chans att testa US-versionen av Auto Modellista.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    Jag testade Auto Modellista igår (onsdag). Det var 5st förutom mig inne då... Men det var kul sm fan... Man kan göra racing team, typ som claner...

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-04-04, 00:53
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  5. Amerikansk PS2
    By Miami in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-08-27, 17:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •