Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Värt?

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0

Question Värt?

Har känt mej mer och mer sugen på att införskaffa mej en ps2:a.
    Men jag undrar om det är värt, Har hört många skräckhistorier om trasiga lasrar och dyl. , Är det så att man löper stor risk för att lasern pajar om man chippar?
    Och spelar chippet stor roll? Hade tänkt mej ett av dom trevliga budgetchippen=) (Matrix MXL2)
    Och måste man genomgå en ritual av knappkombinationer bara för att starta ett backup-spel? Och en helt annan ritual för dvd:er? Och ännu en för att spela ps1 spel?
    Har redan en xbox, men jag tycker det känns som att det finns en massa spel som bara släpps till ps2:an=)

Tack för ordet
    Större tack för svar

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    om du köper ett splitter nytt med en bra version så ska det ju inte vara ngt problem :E därimot kan det blir lite svårt att få rätt version på ps2 när man köper ett ;p
    vet inte mkt om Matrix MXL2 men jag tror det blir mkt bättre om du lägger ut ett par extra hundra lappar på ett bättre chip en att slösa en lödning med ett budget chip

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Bra version? Okej, men vilken är då den "bästa" versionen?
    Om jag köper en färdig moddad här på PsxCare, får jag inte då den bästa tillgängliga versionen?
    Skulle suga så otroligt hårt om man köper en konsol, och två veckor senare skiter sej lasern och den blir helt värdelös.
    (okej kanske inte två veckor men ni kanske förstår hur jag tänker)
    Visst det är nog en bra idé att lägga pengar på chippet, helt klart!
    Men vilket chip är bäst? är det dyrast som gäller?

Thanks Dude=)

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    jag är inte jätte inne på ps2 men vad jag vet så är det dms4 som gäller nu... verisoner du ska undvika är V9 och V10 samt V12(nya PStwo är V12) dom versionerna har problem med lasern fråga hansi vad det är för version på dom förmoddade dom säljer

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Okej...A det är krångel till tusen men ps2 jämfört med xbox altså..
    Men det låter bra det här..Tackar för svaren, jag får som sagt kanske tala med Hansi sen när det närmar sej löning=)

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner