Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Är mitt PS 2 för gammalt för att chippas?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Är mitt PS 2 för gammalt för att chippas?

    Hejsan!
    Jag skulle chippa mitt Ps 2 i tisdags, i en affär här i göteborg. Jag har version 30004 R, allstå version 5. Dom sa att mitt Playstation var för gammalt för att chippas. Deras förklaring var att den hade någon en speciell Dvd läsare, så om man chippade den så kunde Playstationet börja haka upp sig till en början, för att senare lägga av.

    Men jag tyckte det lät dumt, eftersom det inte står någonstans att det är för gammalt, så därför frågar jag er, Är mitt Ps 2 för gammalt för att chippas? Om man sätter i en skiva, när Playstationet är på, tar det ca 11 sekunder att ladda spelet, sen så kommer Playstation 2 logon fram. Så min andra fråga är: är mitt Playstation 2 för utslitet för att chippas? Den läser både Dvd och vanliga Cd skivor, utan att krångla. Och har aldrig krånglat för mig.

    Väldigt tacksam för svar.
    Mvh Daniel

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den modellen brukar det inte vara problem med, men såg din PS2 allmänt risig ut eller var dammig runt fläkten förstår jag att dom inte tog in den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Men dom sa att den modellen inte gick att chippa, för att dom var för gamla. men jag litar mer på dig än dom. Jag tycker att mitt Ps 2 är i bra skick, det är väl lite dammigt runt fläkten, men inte så farligt. Det tar ca 10 sekunder för den att starta ett spel, utan ett spel i när man startar, och den har alltid läst alla mina skivor. Jag har lånat spel av en kompis som har Väldigt repiga. Så borde det vara några problem att chippa den, pga av att den är för utsliten?

    Finns det någa speciella tecken om maskinen är för utsliten för att chippas?

    Mvh Daniel
    Last edited by Don Karnage; 2004-11-10 at 19:36.

  4. #4
    Du kan få bort damm genom att dammsuga fläckten och fronten.
    samt det är reckomenderat att göra det ca 1gång iveckan för att inte få stopp i luckan.big grin
    403 11 GÖTEBORG
    www.sweclockers.se
    x
    här har vi en lite malgroda

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man skall dammsuga fronten. Det som sitter i fläkten har redan passerat genom hela ps2:an och kan inte göra mer skada än det redan gjort. Det som sitter i fronten sugs snart in i apparaten och skall tas bort så fort som möjligt.

    Din PS2 (v5) och scph-39004 (v7) är de trevligaste att chippa.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •