Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: xbox våld borde vara = dödsstraff

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22

xbox våld borde vara = dödsstraff

Ja så kommer man hem o upptäcker att polaren har efter en torskmatch i NHL sparkat på xboxen i vrede. När jag startar den nu får jag felkod 7. Har inte rätt sorts mejslar så jag kan för tillfället inte skruva upp o se efter men jag gissar att något dyrt har gått sönder... Ska köpa mejslar imorrn.

Felkod 7 ska ju vara kernel HDD timeout, nån som har något tips på vad jag ska kolla efter eller göra? Har sökt runt på forumet men inte hittat några relaterande trådar och skulle tycka det var skönt om jag kunde ordna detta. Har polarn pajat nått kretskort får han ju pröjsa men jag vill ju helst ha en hel xbox genast, behöver den! Om nån från psxcare läser detta: Vad tror ni en reparation kan kosta utifrån den info jag lämnat (förstår om det är svårt eftersom jag inte kunnat sätta fingret på vad som gått sönder)

Vet inte vad mitt chip heter men det är fastlött av någon (inte psxcare) och boxen har tidigare klarat stötar av normal karaktär under "flytt", polarn säger att han inte sparkat speciellt hårt... jag ska sparka honom hårt nu den jäveln!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Han har antagligen krashat hårddisken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Om det är så är ju läget bara halvkrångligt. Ska köpa mejslar imorgon o ta ut hddn o testa med en annan. Som tur är har jag en kopia av C från min xbox original hdd. Kommer det räcka med den, alltså att skicka över den via ftp till den nya hddn efter att jag formaterat o installerat evox med SD? Har läst guiderna men det står att man även måste ha en kopia på E från sin originaldisk. Är det så är jag ju körd om min originaldisk är krossad som jag nu utgår ifrån...

Mvh

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    om hdd e trasig så är det bara att slänga in en ny och installera med super disk lr bara boota med super disk och slänga in det du vill ha via ftp från datorn... man kan skruva up skruvarna utan trox mejsel med vanliga minus mejslar men bara om man e lite leet

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Yuz
    om hdd e trasig så är det bara att slänga in en ny och installera med super disk lr bara boota med super disk och slänga in det du vill ha via ftp från datorn... man kan skruva up skruvarna utan trox mejsel med vanliga minus mejslar men bara om man e lite leet
    ..... och vill skada skruvhuvuden
    Detta är min signatur

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av mjao
    ..... och vill skada skruvhuvuden
    som sagt bara om man e leet

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Så det fixade sig, öppnade boxen. Satti i hddn i PCn. Fick upp den i Diskhanterarn men kunde inte komma åt den, satte tillbaka den i xboxen o allt funkade fint... det enda skumma är att jag tror mig höra mer oväsen från hårddisken nu. Speciellt när ja spelar Full Spectrum Warrior, den laddar/skriver oavbrutet i långa perioder och det låter HÖGT. Kan inte minnas att det lät så här mkt förut. Har läst lite posts om oljud och blir orolig att hddn ska pajja igen, för gott denna gång. Bör jag byta ut den kanske eller är det normalt med detta oljud? Kör spel från DVD och har orginal hddn (vet inte vilket märke men en 10 giggare)

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Det händer mig oxo, att det kommer oljud, men bara ibland, och jag har aldrig sparkat min xbox, så det kanske är skivorna som läsaren har svårt att läsa, eller kör du från hårdisken?

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0
    Lättaste är väl att göra en kopia på det nödvändigaste.
    Så kan du ju spela vidare i lung och ro, om du har en hdd i reserv vill säga.
    Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.

* 1 Xbox360 V0078FK
    * 2 Xbox V1.3 / V1.4
    * Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner