Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Bootscreen och livespel, med Aladdin?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Question Bootscreen och livespel, med Aladdin?

    Undrar om de fortfarande går att spela på Live! med Aladdin chippet i min xbox.
    Visst är de bara att starta med vanliga bios (trycka snabbt på powerknappen) så funkar de, eller måste jag göra nått annat?

    de är så att nu ska jag köpa halo2 och undrar om jag kan installera Live! och spela online utan riskt att bli svartlistad?


    En annan fråga är; de står Xecuter längst ner på bootbilden när jag startar med chippet (håller in knappen i 3 sec),
    är de ett xecuter chip eller står de alltid så, med alla chip? är de kanske xecuter bios i den?

    notis: Startar jag vanligt (trycker snabbt på knappen) så står de microsoft på bootbilden..



    Hjälp med dessa frågor uppskattas VERKLIGEN

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    21
    Ja, och ExecuterDASH!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Då är alltså chippet helt avstängt när man startar så, och boxen verkar va normal enligt Live!.. så de finns inte en blekaste chans att den ska bli svartlistad? rätt?

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    21
    Jag har själv spelat Live med min chippade box rätt länge nu, och det fungerar fortfarande bra. Det enda som du ska ha i åtanke är ju att du använder ett Livesäkert bios på chippet, för att inte av misstag kunna välja det när boxen är i chippat läge. Men detta är givetvis inte ett krav, bara en liten säkerhet för din egen skull.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •