Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Reboota din PS2:a V9 med HD ???

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Question Reboota din PS2:a V9 med HD ???

    Jag har ett litet problem med min PS2:a.

    När hdn börjar rulla igång när man startar ps2an är det omöjligt att starta om ps2an, lampan blinkar då bara till. Man måste då stänga av den där bak.

    När jag kör med HDL så går det att reboota fast då stänger PS2:an av sig istället för att starta om, vissa spel så bara blinkar lampan till när man försöker starta om den det är då man får ta till knappen där bak.

    Detta gäller både med knapp och med fjärr.

    Har nu löst det genom att sätta en trådlös strömbrytare till mit ps2 för att brtyta strömmen de gånger det inte går att starta om den.

    Någon annan som har samma problem eller stött på det?
    Skulle vara jättetacksam om jag kunde slippa den trådlösa strömbrytaren.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Glömde att nämna att det sitter ett DMS3 chip i den.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Om man har en HD monterad i PS2an så kommer den alltid att stänga av sig om du trycker på resetknappen, den resetas aldrig när HDn är aktiv. Vet inte varför din inte ens går att stänga av men jag har iaf en fjärr till min v9a och det är behändigt när man vill byta spel utan att kliva ur soffan.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Men kan du alltid stänga av din med fjärren?
    Min brukar oftast stänga ner sig men ibland med vissa spel så går det inte utan lampan bara blinkar till o sen fortsätter den att gå och då får den andra fjärrren åka fram o döda ps2an .

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Har inträffat ett fåtal ggr på båda mina PS2or att den inte velat stänga av sig när man kör med HDn men annars så går det utmärkt att stänga av den på den på Resetknappen.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Laholm
    Inlägg
    125
    Respekt
    21
    Man brukar ju behöva hålla inne knappen en stund när HD:n är aktiv. Verkar ungefär som att den måste varva ner innan den stängs av.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •