Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: Får ni Xlink KAI att fungera i Xbmc?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Piteå
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Unhappy Får ni Xlink KAI att fungera i Xbmc?

    Jag verkar ha problem med att få Xlink Kai att fungera i XBMC v.1.1.0 (2004-10-17).
    Jag kör med två nätverkskort i min pc, har laddat hem programmet "xlink kai evo 7", och har ställt in detta program efter de anvisningar som finns på XBMC's hemsida (online manual). Dock händer ingenting i XBMC när jag kör spel eller browsar i xlink sektionen. Det verkar iofs vara en instruktion till en äldre version av XBMC.
    Dock verkar det fungera betydligt bättre om jag kör Xlink Kai evo 7 i "default use"-läget på PC:n. Då får jag i alla fall upp lite olika spel i t.ex. Halo. Jag kan däremot inte connecta till spel, men jag ser i alla fall en del aktiva användare.

    Det känns som om det borde finnas en bra guide någonstans, men jag kan inte hitta den. Om någon vet vart en sådan finns, eller ändå vet hur man gör, är jag mycket tacksam för all hjälp.


    Med vänliga Hälsningar

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Tjenare, jag är oxå lite nyfiken på detta, jag läste dock att man med senaste cvs:n av xbmc inte behövde ha pc-programvara ? stämmer detta?

    /skerk

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Jag gjorde en build i natt och nu funkar KAI så jäkla bra!
    Äntligen kan man skapa rum, joina lösenordsskyddade rum osv. med XBMC...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    är du med på sourceforge o utvecklar eller drar du ner sourcen o kompilerar själv?
    jag vet att jag inte får fråga men finns "din" build ngnstans för nedladdning? eller är det " de vanliga ställena" som gäller?

    /s

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Jag laddar ner cvsen och kompilerar själv. Lägger inte ut några builds.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    vilken kompilator kör du med?
    lär väl inte funka med pc-kompilator va?

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Man måste ha Microsofts Xbox kompilator.
    Den släpps bara till utvecklare men som vanligt finns allt att få tag på på annat sätt...

    Det är därför XBMC teamet inte släpper builds eftersom XBMC är kompilerat med oliaglig programmvara...

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Piteå
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ktd
    Jag gjorde en build i natt och nu funkar KAI så jäkla bra!
    Äntligen kan man skapa rum, joina lösenordsskyddade rum osv. med XBMC...
    Jaha, ktd, så du menar att var och en måste sitta och kompilera programkoden själv för att få det att fungera...? Låter lite skumt. Men jag får det ju inte att fungera överhuvudtaget, så jag antar att det saknas nåt i mitt fall.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Nä, det menar jag inte. Du kan nog hitta en kompilering nån stanas på nätet som nån just gjort...

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    men återigen då...
    funkar det utan att köra ngn app på pc:n... känns rätt viktigt iom att jag har pc:n på övervåningen, dessutom har jag installerat extra starka soffmagneter...

    /n

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    nix

  12. #12
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    47
    Respekt
    21
    http://users.adelphia.net/~ryan01/Qu...XLink_XBMC.pdf finns en guide på. Problemet jag har är att sätta igång spelen sen. default directory ska ju vara f:\games men när jag klickar play så står det att jag måste sätta i skivan eller trycka på nån knapp.

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    0
    Fungerar väldigt bra för mig, hörde att X-link skulle byta uppkoppling till en 10gb lina
    Känns ju väldigt bra, kanske man slipper det mesta "lagget" när man lirar Halo hoppas...
    BMW E46 Coupé -00 m Xbox 160GB + 5.4"

  14. #14
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    158
    Respekt
    21
    Ok, har en undran bara. Jag får upp alla spel som jag har på boxen som kan liras med XLink Kai. Men när jag ska joina ett spel så står det bara som följer:
    "Xbox Media Center unable to locate game auto.....
    Insert the game disc into your xbox or press´....
    and launch the game manually."

    Hur får jag spelen att starta automatiskt, har alla spelen på Hdd. Och XLink kai pekar på rätt spelmapp.
    Sedan en grej till. XLink Kai begär tydligen nytt ip mer än 20 ggr på en timme vilket resulterar i att min internetuppkoppligr spärras av min isp (BBB). Är det ngn inställning kanske? Det måste vara XLink Kai som gör det, för det är bara när det är igång som det händer.
    Last edited by zlazk; 2004-11-25 at 21:27.

  15. #15
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    158
    Respekt
    21
    ingen??

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    jodå..

    för mig funkar det prima..
    jag bytte ut min xbmc till en build 2004-11-15
    innan så var det buggigt..
    och ja det stämmer att ett nytt ip sätts..
    det är KAI som sätte det nya IP.

    så prova byt ut xbmc..
    och följ sedan guiden
    glöm inte att öppna portar i ev router

    mitt nick på KAI: kristoffer123

    e kul med HALO2.. igår var ca 200 inne och spelade i EUROPA..
    //kristoffer

  17. #17
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    158
    Respekt
    21
    Fixat nu.

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Min box fungerar och hittar Kai på min PC, jag ser kompisar och arenor. Jag ser även de spel jag har lagt till på (www.teamxlink********), men kan inte ställa mig på spelet och välja play.
    När jag sedan försöker gå in på f: manuellt och letar upp spelet, startar och väljer systemlink, så hittar den inget?

    Portarna i min firewall är öppnade och jag har ju all kontakt. Versionen av XBMC är 1.1.0 2004-11-15.

    Så kan någon förklara för mig hur jag kollar inställningarna för Kai, vilken mapp den kollar mot. Jag vill kolla så att Kai verkligen pekar mot f:\Games.


    zlazk - det känns som om du kan sitta inne med svaret på min fråga? Hur löste du så att spelet startade automatiskt?

  19. #19
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    158
    Respekt
    21
    Jag uppgraderade xbmc till 2004-11-26, sen så gick jag in i menyn där man gör olika inställningar. Där fanns "Xlink Kai" - in där och så peka på F:/ Games. Klart!
    Hoppas det fixar sig nu.

  20. #20
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    zlazk - tack för hjälpen!

    Jag hittar dock inte 11-26 versionen, utan tankade ner en ny av ver 11-15, där den funktionen som du pratar om finns med, där man kan skriva in en adress själv.
    Dock så måste jag fråga dig, hur får man fram kolon, slash-tecken?
    Man får ju bara upp ett tangentbord med bokstäver. Men hur ställer man om det så att man kan få fram kolon ( och slash (/) eller backslash (\)?

  21. #21
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    158
    Respekt
    21
    tror det är shift man trycker, om inte så är det ngn annan tangent för att byta tecken.

  22. #22
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    101
    Respekt
    21
    @ e de väl...
    ___________
    no signatur...

  23. #23
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    - zlazk
    Jo, jag hittade funktionen som ändrar efter lite letande. Men får det ändå inte att fungera. Måste vara versionen av XBMC som är usel.
    Vart hittade du din? Jag hittar inte 11-26 någonstans... Har du något tips?

  24. #24
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    158
    Respekt
    21
    piratbayen.

  25. #25
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Stort tack zlazk!
    Nu kan jag komma åt spelen från Kai-läge också. Att jag sedan inte ser ett enda spel eller spelare under systemlink, beror nog bara på att jag gör något galet.

    Är det någon som vet på rakarm vad det kan bero på? Jag går in t ex på Halo 2, väljer europa (har även provat amerika), hittar ett antal rum där det finns lediga platser och går in där.
    Sedan väljer jag play och spelet startas. När jag sedan går in i systemlink och kollar efter spelen så finns det inga där (oavsett om jag provat med Halo2, Call of Duty eller något annat spel).
    Min första tanke var att det kanske tar ett tag innan banan/banorna dyker upp, men igår satt jag 10 minuter och väntade och det enda spelet gjorde var att söka och söka.


    Regigerat:
    Jag hittade den här länken med samma problem: http://forum.psxcare.com/support/sho...ght=systemlink
    Jag vill påpeka att jag öppnat port 30000 och att allt fungerar ju perfekt i XBMC och Kai. Däremot ser jag inte någonting under systemlink i spelet
    Last edited by Mangler_sthlm; 2004-12-03 at 09:04.

  26. #26
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Hej!
    Installerade XBMC 2004-12-03 och öppnade port 30000-30005
    då hoppade mitt igång!!!

  27. #27
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    jag får inte mitt att funka överhuvudtaget...
    står bara att den inte kan connecta men datorn hittar xboxet med xlink kai..
    någon som har lite ideer kör utan router just nu och med ett nätverkskort i datorn..
    kan det vara det som e problemet?
    måste man ha ett localt ip för att d ska funka??

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Ursäkta men vad är Xlink Kai för nåt?

  29. #29
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    0
    http://www.teamxlink********/

    Säger ganska mycket den länken
    BMW E46 Coupé -00 m Xbox 160GB + 5.4"

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •