Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Aladdin Advance LIVE+ 256K XBOX chip programmerare??

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Aladdin Advance LIVE+ 256K XBOX chip programmerare??

    Jag har precis fått mina Aladdin Advance LIVE+ 256K XBOX chip (3st). Men var är programmeraren?? Den finns ju med på bilden till produkten... Var kan man få tag på en sådan i så fall om man inte kan få tag på en sådan hos er?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    21
    Det var ju lite klantigt.... Hade du läst informationen på sidan så står det klart och tydligt att vill du ha en programerare också så får du kryssa i en liten ruta, som det står Programerare efter, vid beställning. En programerare kostar 100 kr men om du hade beställt den sammtidigt som chippet/chippen hade den endast gått på en 50 lapp.... men du får väl ringa till psxcare eller maila och förklara läget så löser dem det nog till ett bättre pris en 100 kr iaf... Lycka till och läs igenom informationen nästa gång
    Pease!

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag är väl fortfarande blind... Vilken sida fanns "kryssrutan" på? i varukorgen eller på chippetssida? Jag provade att nästan göra en beställning, men jag hittade ingen kryssruta.....
    Vågade inte fullfölja steg3 på beställningen som jag la för att se om jag missat nån ruta.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    21
    Du har rätt dem har slutat med programmeraren och ingen kryssruta finns....
    Dem har även lagt till Texten: "** Pga leveransproblem levererar vi tills vidare "SUPER aladdin live+" vilket är likadant som "vanliga" aladdin live+. **" på informationssidan om chippet och efter mina erfarenheter så funkar inte Super aladdin live med den vanliga programeraren.... Och dem värkar ha ändrat sig angående att moderkortet "går sönder" om man har fel bios... dem skriver nu att boxen kan ta skada om du kör med fel bios för länge... så du kan nog vara ganska lugn och flasha i evox menyn efter du satt i chippet.... dock synd för flashar man fel så är det ju värre :P Det är stort plus med programmerare.
    Pease!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har fått hem super aladdin live proggare, dock aldrig fått dom att fungera själva...men vi har inte haft tid att göra någon större ansträngning :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •