Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Kan inte starta originalbios

  1. #1

    Kan inte starta originalbios

    HAr nu installerat mitt smartxx som jag köpte härifrån.
    jag har installerat bios x2_4983.67_256koch jag har installerat allt fårn superdisc 3.7 RC8 enligt beskrivningarna här på forumet, förutom att jag bytte direkt till ny hd samtidigt som jag installerade chippet, en seagate 200GB 8MB.

    När jag startar xboxen med superdisc-skivan så får jag fram smartxx-eny när jag kan välja original bios eller det nya.

    väljer jag originalbios så får jag den där bilden need service och kod 13, samma sak om jag startar xboxen utan skiva i.

    Jag kan spela spel, testat både original och backup av topspin , jag kan gå in i xecuter osv utan problem men inte originalbios.

    tillägger att när jag väljer MS Dashboard i menyn när jag har superdisc i så kommer jag till Evo-x Menyn
    Last edited by The Game; 2004-09-17 at 23:42.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Fixa till din ms dashboard då...och följ guiden för hårddiskbyte lite mer noga nästa gång :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    jag hoppade över allt man skulle göra med gammla hårdisken eftersom jag bytte den samtidigt som jag satte in chippet.
    hur fixar man ms dashboarden ?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Använder du senaste superdisc så har du ju "install original ms dashboard" i samma meny som "install evo-x"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    ja visst har jag det, ibland är man inte riktigt klar

  6. #6
    jag har glömt att fråga.

    Nu ha jag installerat MS Dashboard och jag kommer in på den då jag väljer Original Bios i början, är det när man väljer original bios som chippet är avaktiverat och man kan spela utan att oroa sig på live ?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Exakt
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Se till så att HDn är låst åxå
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    jepp HDn måste vara låst för att jag överhuvudtaget ska komma in i original bios.

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Samma problem...

    Hej !

    Jag fick samma problem efter att jag bytt HD, hade lite problem att FTP:a från Boxen, jag fick inte med allt från C, så jag hoppade över detta och slängde i nya disken körde SD, inst Large, sen inst MSd, lock disk, boot, sen kan jag inte starta MSd från Smartxx menyn ej heller från evox, allt annat fungerar.

    Provade igår att uppdatera Smartxx OS till senaste, installerade om MSd samma visa med smartxx menyn, fast nu kan jag starta MSd från evox, vad är felet ? Bör jag börja om från början och formatera om disken igen eller stoppa tillbaka gamla HD:n och prova allt från början ?

    Egentligen så funkar ju alla funktioner jag behöver men... det är ju ändå något fel.

    Lade in ED och språk i Sxx på en gång igår, funkar bra.

    Tacksam för svar

  11. #11
    vad menar du? det är inget fel att du kan starta MSd från evox.

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Inte det men..

    Jag kan inte starta MSd från smartxx menyn (orginal bios), utan att boxen börjar att blinka rött och felmedd 13 kommer upp.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Då har du inte 100% original ms dashboard, den är patchad eller utbytt mot en annan dashboard.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    re:

    Är det så att jag måste försöka ta tillbaka den som ligger på orginaldisken istället för den som man installerar via SD......?

    Är det därför man behöver spara allt på C samt UDATA, TDATA och lägga tillbaka det senare ?

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dashboarden på superdisc 3.7rc8 brukar alltid fungera för oss. Men det är ju såklart ingen dum ide att ha sina originalfiler kvar enligt det du frågade.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Lock disk mannen!

Liknande diskussioner

  1. Lucif3r's Guide till din CS 1.6 Server
    By Lucif3r in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 20:45
  2. Kan fortfarande inte starta med originalbios
    By nathorst in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-15, 08:54
  3. kan inte starta filmer i XBMP
    By Dash in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 13:28
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  5. Kan inte spola med Divx el Xvid i mplayer 2.2
    By twinray in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-22, 20:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •