Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: PStwo bättre laser?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    PStwo bättre laser?

    Jag har läst om hur chippade ps2 har en förmåga att bränna sönder lasern eller en styrkrets pga dåliga skivor osv... Om nu PStwo och även äldre PS2 stöder DVD-(+)R(W) som det står i manualen förstår jag inte riktigt hur det kan vara så. För då har iaf Sony tänkt sig att man skall kunna köra brända skivor. Är det bättre laser i den nya PStwo eller vad?

    Läste även om MATRIX INFINITY chippet som har en "CD Lens Safe" teknik för att skydda laserns IC. Låter ju extremt bra(?)

    Nu vill jag helst ha DMS4. Har den liknande skydd?


    //En orolig nybliven PStwo ägare med chippning i åtanke

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Bra fråga

    En fråga som jag också skulle villja ha svar på......

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag skulle vilja se den tekniska förklaringen till det där "cd lens safe", låter som någon mindre seriösa företag/tillverkare försöker tuta i sina kunder för att sälja mer...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Borås
    Inlägg
    69
    Respekt
    23
    V12 (PSTWO) har tyvärr lika dålig laser som V9/V10 och det är tyvärr ännu svårare att fixa. V9/V10 var det ju bara att lyfta ett ben på LA6508 och styra om från 12v till 5v.

    Mer info här:
    http://www.infinitymod.com/cgi-bin/m...?page=laserv12

    mvh

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    ok, tack för svaret Hansi

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Känns ju som man inte vågar chippa innan en vettig lösning finns. För då fixar man det i samband med chipningen.

    Vad kostar det för övrigt att laga en ps2 med död laser?

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •