Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Halo 2 - Widescreen

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    89
    Respekt
    21

    Halo 2 - Widescreen

    Tjena,

    Har läst lite på engelska forum om att dom spelar detta i widescreen läge.
    Och undrar därmed några saker då jag inte får igång mitt i det.

    Måste man köra HDTV ? 480P.
    Är det kanske bara NTSC versionen som har stöd för det ?
    Eller är det jänkarna som sitter och drar ut sin 4:3 bild ?
    Eller måste man göra något speciellt för att få igång det ? Alla andra widescreen spel går ju över till det automatiskt.

    Tycker att alla FPS spel borde har stöd för det nu för tiden då Riddick och Battlefront har det.
    Kör med XBMC som Dashboard, boxen inställd som PAL.
    Har testat att starta både från HD (Franska och Engelska pirat versionerna) Och från DVD Orginal skiva (Fick mitt LE idag).

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    62
    Respekt
    22

    bra fråga

    Vill också veta detta. Har spelet äkta stöd för 16:9 som exempelvis DOA 3 har?

    Det ska gå att köra splitscreen i widescreen men hur är det med singleplayer?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    62
    Respekt
    22
    Har läst på lite nu och det verkar som att 480 i fungerar bra men att 480p har problem med cropping etc.

    Hittade en bild som verkar lovande för oss som vill köra på en vanlig 16:9 TV ialla fall.

    Jämförelse


    HDTV har problem och Bungie "undersöker" just nu detta.

    Bungie

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    62
    Respekt
    22

    bred bild, inte utdragen

    På bilden som jag länkade till ser man tydligt att man utnyttjat möjligheterna med 16:9 genom att låta oss se mer av spelvärlden på vänster och höger sida (x-led) utan att vi ser mindre i y-led.

    Bilden verkar ha korrekt aspect ratio och är inte ihoptryckt i y-led som i Halo, vad jag kan se.

    Dock är det beklämmande tydligt att radarn och siktet är ihoptryckt precis som i Halo...

    varför Bungie? Ska det vara så svårt att göra ett spel i korrekt 16:9 format fullt ut år 2004?

    Jag har läst att filmsekvenserna ska visas i äkta anamorfisk widescreen utan black bars över och under bilden men jag kan inte bekräfta detta då jag inte testat spelet själv ännu.

    För min del är valet enkelt: har Bungie implementerat äkta 16:9 stöd utan buggar så betalar jag gärna 600 spänn för Halo2. Har Bungie misslyckats med detta så kommer jag inte att köpa det.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    62
    Respekt
    22

    Citat från HDTVarcade

    "HALO 2 IS ABSOLUTELY DEFINITELY WIDESCREEN - HOWEVER AS WITH MOST OTHER WIDESCREEN GAMES THINGS LIKE HUD ARE STRECHTED!

    That things like bitmaps/HUDs are strechted in widescreen is a sad fact. For example look at the moon in GTA:San Andreas, its more an ellipsoid than a circle. The only thing the developers do is set the widescreen aspectratio in their render viewport - things like HUDs or for example the main menu stay in 4:3 and look streched in WIDE because they are not rendered by the 3D engine..."

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    145
    Respekt
    20
    Nämen helvete vad kasst!!! När jag testade trodde jag inte att det funkade!!! Radarn på HUDen såg ju oval ut! Fy fan va uselt!!!!

    Varför är det så få spel som har widescreen stöd? Jag har bara hitta ett spel som klarar det hyfsat, Riddick
    Xbox v1.4, Aladdin Advanced, X2 4981 Bios, 160 GB HD
    HDD-LED, Clear Jewel + rund CCD, 80 mm LED-Fan, USB Port

    Xbox länkar...Allmän Info...Bilder - Mods...

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •