Hej!
Kan någon vara snäll och förbarma sig över mig och svara på mina frågor innan jag tar livet av mig.
Har precis fått min chippade Xbox 1.6;a med Xenium Ice chip. Bytte själv ut orginal HD;n till en 160Gigare. Funkade hur bra som helst.. Flashade biosen med det EvolutionX M8 Bios.
Men jag lyckades (satans klantarsel!) ta den biosen som hette M8.bin iställetför M8_16.bin. Allt verkade funka, Lade först in Evolution-X bouild 3935, sen lade jag in nåt spel under f:/games/ som jag hade läst mig till att jag skulle göra..
och försökte starta det.. Men då hittar jag inte spelet i dashboarden, jag provade verkligen allt.
Efter ett tag började jag tänka efter lite.. och så insåg att jag M8_16.bin kanske betyder M8 för Xbox 1.6 och inget annat..(arghhhh, idiot! )
Å Så glad jag blev när jag trodde jag hade hittat lösningen!, Flashade om Biosen med den fina m8_16.bin filen. Men så visade det sig till sin fasa att det inte blev någon skillnad.
Sen dess har jag surfat runt och försökt hitta någon lösning på problemet. Och så kom jag över adressen hit och bland det första jag läser är:
ARRRGGHH!!! Vad är det för onda saker som händer?? Och om jag nu råkat ut för dessa onda saker, hur visar det sig?? Jag verkar ju fortfarande kunna spela Orginalspel utan problem..Original inlägg av Hansi
Och till historien hör att det här i såfall det andra xboxet jag har sabbat utan att ens hunnit starta ett jävla spel! Jag fick hjälp av en kompis att lödasönder mitt första xbox..
SNYFT!
Heelp.. Please..
Bookmarks