Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: X logo lyser ej.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

X logo lyser ej.

Hejsan !
    Jag och min kusin har installerat Xecuter3 chip på min 1.6v xbox. Lödningen gjordes med perfektion. Alltså VÄLDIGT noggrant, dessutom nogrant kollat efteråt så att alla lödpunkter satt odengtligt.

Nu är det så att X logon som skall lysa BLÅTT vid bootup lyser ej.
    Jag har kollat så att alla kablar sitter i, hdisk, dvd (om det nu skulle ha nån betydelse)
    Jag har provat att ställa om flashknappen på chipet med, funkar inte då heller.
    Har knapparna på dosan som sitter utanpå xboxen stor betydelse ?. Hur skall dessa vara inställda ?

Det stog aldrig i guiden VART denna lilla kabel skulle anslutas, jag antog att den skulle anslutas på den lilla böjda "pinnen" på xecuter3 chipet. Stämmer detta ?

Sen så item nummer 10 stog aldrig vart den skulle lödas, troligvis för den inte behövs ? Stämmer detta ?

OBS den blåa lysdioden på Xecuter3 chipet lyser !

Vad kan det vara för fel ? jag tackar för svar.
    Last edited by Goodfellah; 2004-11-12 at 20:09.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    NÅgon ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du har rätt, item 10 behövs inte, och 5v kabeln skall sitta på pinnen på chippet.

Om x:et inte lyser så är antagligen den modulen eller någon kabel till den sönder. Chippet borde fungera ändå.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Men jag kollade in i kontakten där kabeln till x3 switchen skall sitta. Där var några pinns böjda, jag rätade ut dessa och jag fick in kontakten som den skall vara. men dock så funkar ändå inte X logon. Vad skall jag ta mig till ?

Sen är det på detta viset att dioden längst upp i hörnet lyser INTE, bara den som är närmast kontakten till x3 switchen.

Har du någon aning om vad det kan vara för fel.
    Hur kan jag testa om chipet verkligen funkar, för om båda lysdioderna inte funkar så borde inte chipet funka som det skall ?!

Hör av dig när du har tid.

//andreas

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Nu funkar det äntligen.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Vad gjorde du för att avhjälpa felet?