Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Klara uppdrag? [piratspöket i Oakvale]

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Klara uppdrag? [piratspöket i Oakvale]

    Jag har snackat med piraten i Oakvale, grävt upp skatten, givit den till hans fru, snackat med piraten och grävt i kyrkogården. Trots detta finns den kvar under "Current quests". Varför?


    Edit; Anledningen till rubriken är att jag inte visste om fler har samma problem med andra uppdrag och kanske vill skriva i tråden.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Vart fan finns skatten jag har letat över hela stranden vafan

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Gräv till vänster (om du tittar mot havet) om bryggan.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Fängslad.

    Hur kommer jag ut ifrån fängelset i det uppdraget där man hämtar sin mor. Jag har vunnit språng marchen och hamnar hos vakten sen är det tillbaks i cellen.. vad göra?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Du måste smyga till anslagstavlan till vänster om vakten och läsa koden till dagboken från den. Sedan gå till dagboken och trycka på "a". (minns inte vad man gör...). Detta måste du göra innan vakten läst färdigt.
    Du har en mätare till hjälp för att se hur mycket vakten hör dig.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Sweden, Malmö/Landskrona
    Inlägg
    37
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Aelrik
    Du måste smyga till anslagstavlan till vänster om vakten och läsa koden till dagboken från den. Sedan gå till dagboken och trycka på "a". (minns inte vad man gör...). Detta måste du göra innan vakten läst färdigt.
    Du har en mätare till hjälp för att se hur mycket vakten hör dig.


    Man kollar i boken efter en nyckel till cellen, har hittills inte lyckats hitta den på första försöket :P

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hejsan!

    Ska försöka lösa lite åt er.

    Angående piraten i Oakvale, skatten finns till vänster om bryggan sett med ansiktet mot havet som sas innan, de är 500 guld, dessa ska ges till kvinnan vid stranden som saknar sin man, när du hittat skatten så frågar hon om du vill skänka henne pengar, gör de. När du gjort de så prata med praten igen då får du uppdraget att hitta en yxa under statyn på kyrkogården, när du hittat yxan så försvinner uppdraget i current quests.

    ETT TIPS ÄR ATT GÅ RUNT OCH VÄNTA TILLS SPADEN VISAS NERE TILL VÄNSTER PÅ BILDSKÄRMEN, PRECIS SOM NÄR DU KAN FISKA MED FISKESPÖT, VISAS SPADEN SÅ FINNS DET NÅGOT ATT GRÄVA EFTER. KOLLA FRAMFÖR GRAVSTENAR GÅR OFTA GRÄVA DÄR.

    För att komma förbi vakten när man blir fängslad är ett tips att hålla bra tempo fram och tillbaks, men håll koll på mätaren så att inte vakten ser dig, ju närmare vakten du är ju snabbare ökar mätaren, när du rör dig så rör sig mätaren, men sen är de bara att gå fram och läsa på anslagstavlan och tillbaks och öppna mittersta dagboken på bordet, där ligger fängelsenyckeln, sen väntar en hård strid med vakterna på gården när du ska hämta dina tillhörigheter, du har bara en stick att slåss med.

    Ha det gött!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •