Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Uppgraderade DMS4 lite med flash 0.2 nu kan jag inte starta några spel alls.hjälp=´((

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Uppgraderade DMS4 lite med flash 0.2 nu kan jag inte starta några spel alls.hjälp=´((

    Jag satt och spelade på mitt ps2 när jag fick den lysande idén att uppgradera den med flash 0.2 som ska göra att jag kan titta på .avi filmer m.m.
    Så jag gick in i www.dms3.com laddade ner det nödvändiga och körde på. (Jag har inget minneskort) Det stog att allt var ok, sen när jag försökte starta spelet jag lirade för 8 minuter sen så står det "Please insert Playstation or Playstation 2 disc".

    Vad kan ha hänt=/? hur kan jag lösa det...

    Har för övrigt försökt att avinstallera det, men det står failed med stora bokstäver. kan det vara det att jag inte har något minneskort från början?
    Last edited by Tremor; 2004-11-14 at 03:39.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    100
    Respekt
    20
    Så vitt jag vet så lägger DMS-teamet bara ut "lagliga" BIOSar till DMS4 på deras hemsida, på grund av att det börjar bli skärpt lagstiftning nu. Dessa biosar bootar inte backup-spel, utan gör bara att man kan starta ELF-filer samt löser dom ytterligare vanliga problemen (DVD video grönbild-fix osv).

    Så om du laddar hem ett bios från deras hemsida så är det nog inte så underligt att du inte kan starta backuper.
    Testa att ladda hem ToxicBIOS istället:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=18565
    Jag har inte fått ToxicBIOS att funka med DivX däremot, tror inte det stöjer det? Men i så fall föredrar jag att kunna spela backuper än att kolla på DivX

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •