Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Fråga!: Måste man stänga av chippet för att spela Live?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    STHLM VBG!
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Fråga!: Måste man stänga av chippet för att spela Live?

    Om man måste stänga av chippet när man lirar Live, såååååå? Hur gör man det.. Kan man göra det på alla chip? För jag har ingen knapp på utsidan av mitt Xbox! Så kan man typ stänga av Xboxet inne på nåt program eller nåt sånt?

    E det så att man inte kan spela XBL med chip som inte går att stänga av??
    Och hur gör man då? Ja har precis skaffat Halo 2 och vill helst spela på XBL..?

    SNÄLLA HJÄLP MEJ!

    /

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    139
    Respekt
    21
    vad har du för chip?? på tex Xenium kan du välja orginalbioset i Xeniums operativsystem. vissa chip ska man hålla inne powerknappen en viss stund så laddar original bioset. ta reda på vilket chip du har och kolla på psxcares chipsida och se om ditt chip kan boota original bioset. Har du bytt hårddisk i din box?? För det har spekulerats en hel del om att om man går ut på live med Halo 2 så kollar live om du har bytt hårddisk och har du gjort det så blir du bannad. Jag vet inte om detta e sant men tyvärr verkar det så.

    Nej du kan inte spela Xbox Live med chippet påslaget. då blir du också bannad.

    Lycka till!

    //macke
    HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    STHLM VBG!
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Tack för hjälpen macke! :D - >M~E~N<

    Tack för hjälpen men... Det finns fortfarande ett problem ! Ja kan göra i chippet så att jag kan komma till orgialrutan (den gröna, e det origanal bioset?), stänger jag då av chippet? Och sen vet jag inte riktigt om jag har en extra hårddisk... *hoppas inte det* Men jag kan lägga in spel på Xboxet, men får bara plats med 2 småspel! Jag vet inte om ja har en annan hårddisk, min kompis kan lägga in typ 500 spel på sitt Xbox medans jag bara kan lägga in 2 små... Sooooooooo?

    Ja e glad om ni kan detta skriver in det oxå! För jag vill sååå gärna spela Halo 2 på XBL, SÅÅÅ COOOOOLT !

    /Fortfarande

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    139
    Respekt
    21
    om du bara får plats med 2 spel på hårddisken så är den antagligen orginal. Det med chippet kan jag inte svara på för jag vet inte vilket chip du har Det bästa vore om du kunde ta reda på vilket chip som sitter i boxen. I värsta fall får du nog öppna den ( det e inte alls svårt att kolla vilket chip du har ). Du måste ha en torx mejsel att öppna boxen med. t15 och t20 tror jag det är. Men har din kompis sattit in sin hårddisk själv? Isåfall fråga han om han kan hjälpa dej att öppna din box och kolla vilket chip du har.

    En sista fråga.
    När du startar din box kan du då välja vilket bios du ska köra eller? Förstår inte riktigt ditt svar. Original bioset är den vanliga som finns på omoddifierade boxar. ( den gröna )

    Lycka till!
    HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    STHLM VBG!
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack för hjälpen, ska prova öppna boxen .
    Men det är så att när jag kommer in på chip-menyn, där står det "Games - Apps" osv! Då kan ja trycka på en länk som leder till Original Bioset, kommer inte ihåg vad den heter bara... Men, så är det .

    Tack för hjälpen macke !

    / Det börjar klarna :P

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    139
    Respekt
    21
    inga problem. vet själv hur det var i början. lycka till.

    //macke
    HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    STHLM VBG!
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag har X-ecuter chip på mitt Xbox... Funkar det då att stänga av chippet?

    / ... ....

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    139
    Respekt
    21
    ja det gör det jag är nästan säker nu att du kan spela live. men jag vet inte hur man stänger av chippet. kolla på i X.ecuter forumet för svar.
    Lycka till med live

    //macke
    HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Räkna med att bli bannad, det ryktas om att MS kollar extra noga på hårddiskar osv nu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    JA dom kollar hd,, sätt i den originala o gör en Factory reset på den så funkar LIVE galant med chip i boxen,,du ska bara ha koden för att nolla boxen..

    Mvh
    Merlin

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    139
    Respekt
    21
    han har ju orginal hdd. hur gör man faktory reset?

    //macke
    HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Kan jag inte skriva här,,Xboxen har ett eget formaterings program som man kan starta

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •