Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Boxar startar inte upp

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0

Boxar startar inte upp

Hej.
    Skulle sätta i SmartXX-chip i två boxar idag. Använde mig av guiden på SmartXXs hemsida.

Började med att plocka isär boxarna. Lödde in chippet i den ena boxen och skulle prova om den fungerade innan jag gick an på nästa box. Den fungerade inte. Försöker starta men blinkar sedan rött/grönt. Det går heller inte att få ut DVDn. Skruvade ihop boxen som inte hade blivit åtgärdad och fick samma problem med den. Är det något fel som jag gjort med boxarna?

Boxarna brummar till två gånger. Det blir ingen bild på TVn för att ev kunna se något felmeddelande.

Boxarna är v1.4/v1.5.

Har sökt på forumet efter svar men bara hittat liknande problem av vilka man egentligen aldrig får reda på hur det har lösts.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Det som är felet är lödningen. Så de enda du kan göra är att ta bort allt löd tenn med en lödfläta och prova igen tills det funkar.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Tack för svaret.
    Det du skriver kan nog vara problemet med boxen som fått ett chip men varför uppstår samma fel på boxen som inte fått något chip. Den plockades ju bara isär för att sen plockas ihop när inte den första boxen fungerade. Känns som att man borde börja i den ändan.

Lödningarna verkade vara helt OK.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Sorry, jag läste lite slarvigt. Kolla om det kan vara fel på IDE kabeln, för den slutade helt plötsligt sluta funka för mej när jag höll på med min Xbox. Prova först att kolla att IDE kabeln sitter i ordentligt i DVD-spelaren och hårdisken. Om den sitter i ordentligt och det fortfarande inte funkar köp en ny IDE kabel som heter ATA133 (fins på en vanlig datorbutik och kostar under 100kr). När du har köpt ATA133 kabeln sätt in den blå kontakten i moderkortet på Xboxen och den motsatta sidan i hårdisken och någon av kontakterna som sitter imellan i DVD-spelaren.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner