Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Piratfjärrkontroll...?

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Piratfjärrkontroll...?

Hej. Köpte en Xbox på min lokala spelaffär... Lättare än postorder hos Psxcare. Men i vart fall så sa de att om jag använder en piratfjärrkontroll när den är moddad så skiter det sig. Tom att boxen kan gå sönder. Verkade ju helt barockt. Men.. Någon som kan dementera eller bekräfta?

NyXboxÄgare

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Tror inte att xboxen går sönder..........jag använde original på min moddade xbox.
    Fast jag sålde fjärren sen (kändes lite onödigt att ha fjärrkontroll när jag kan titta med handkontrollen).

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Jag kör med en "Piratfjärr". Fungerar kanon.
    -::xbox 1.6+XeniumIce+200gig Maxtor Diamondmax9::-

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Man kan väll inte anväda andra ''fjärrar'' än microsofts egna på en omoddad. Och om ''Piratfjärren'' pajar din moddade Xbox är den ju onödig .
    This Rookie knows nothing, you know .

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av NyXboxÄgarre
    Hej. Köpte en Xbox på min lokala spelaffär... Lättare än postorder hos Psxcare. Men i vart fall så sa de att om jag använder en piratfjärrkontroll när den är moddad så skiter det sig. Tom att boxen kan gå sönder. Verkade ju helt barockt. Men.. Någon som kan dementera eller bekräfta?

NyXboxÄgare
    Läste på någon plats i forumet att man ska ställa dvduppspelningsprogrammet (som installeras med allt annat m.h.a supercd) att inte autostarta dvdskivor). Jag har inte haft min box mer än en vecka så jag är lite osäker på detta. Har inte testat det själv ännu.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Denno
    Man kan väll inte anväda andra ''fjärrar'' än microsofts egna på en omoddad. Och om ''Piratfjärren'' pajar din moddade Xbox är den ju onödig .
    DUMHETER.
    Thrustmasters fjärr fungerar UTMÄRKT både omoddat och moddat.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Såg en ''Piratfjärr'' på en hemsida som ''inte låste upp'' möjligheten att titta på dvd filmer. Så jag trodde...

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Nu fattar jag ingenting.. Vadå låsa upp möjligheten att titta på dvdfilmer?? Mer info tack.

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av kripe
    Nu fattar jag ingenting.. Vadå låsa upp möjligheten att titta på dvdfilmer?? Mer info tack.
    på en omoddad box kan man bara kolla dvd-filmer om man har en fjärr som "låser upp" möjligheten att se på film
    Detta är min signatur

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    HAHA.. Okej.. Tja, som sagt, jag köpte en "piratfjärr" på ********** som fungerar kanon. Multifjärrfunktion och allt..

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Det är ju onödigt att köpa en dvd fjärr om man har en chipad xbox, eller.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21

Thumbs down

Det är ju onödigt att köpa en dvd fjärr om man har en chipad xbox, eller.
    Varför skulle behovet av en fjärrkontroll minska när man har en chippat xbox? Funktionerna i fjärren behöver man väl trots chip. Ytterst dumt påstående "onödigt att köpa en dvd fjärr " ..............

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av BMX_Pro
    Tror inte att xboxen går sönder..........jag använde original på min moddade xbox.
    Fast jag sålde fjärren sen (kändes lite onödigt att ha fjärrkontroll när jag kan titta med handkontrollen).
    Vad körde du för dvd-program för att kunna använda fjärren efter chippning?

14. Det var något nytt, men 300 kr kan man väl skänka till ms.
    - detta konto avstängt, troligen hackat.

www.tcip.se | X-ecuter 2 PRO, 120GB-hårddisk |

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av ron
    Varför skulle behovet av en fjärrkontroll minska när man har en chippat xbox? Funktionerna i fjärren behöver man väl trots chip. Ytterst dumt påstående "onödigt att köpa en dvd fjärr " ..............
    Vilka funktioner är det man inte får utan en ''dvd fjärr'' då?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    22
    Denno> Du tycker inte det är jobbigt att sköta t.ex. funktionerna i xbmc utan fjärr? Isåfall använd handkontrollen och var glad
    I övrigt var det här en ganska skum tråd med underliga påståenden och kommentarer..
    Posta inget om ni inte har koll och belägg på saker och ting..

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Vilka funktioner är det man inte får utan en ''dvd fjärr'' då?
    Men det är väl ganska skönt att få använda en fjärr om man redan har en istället för att behöva gå och köpa trådlösa handkontroller om man inte vill sitta på en sladdlängds avstånd och ha sladdar i hela sängen (eller var man än har skiten).
    Letar själv desperat efter ett dvd-program till min chippade xbox som det går att använda fjärren på. Hittils har jag bara fått tips om Gueux (som tydligen ska funka med fjärr, men hittar inget sätt att slå på funktionen och hela deras hemsida är på franska! ) och MS originalspelare. Men funkar originalspelaren med brända skivor och reg 1? Vill inte hålla på och stänga av chippet eller fippla med annat skit bara för att kunna kolla på en simpel dvd!

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av thompa
    Men det är väl ganska skönt att få använda en fjärr om man redan har en istället för att behöva gå och köpa trådlösa handkontroller om man inte vill sitta på en sladdlängds avstånd och ha sladdar i hela sängen (eller var man än har skiten).
    Letar själv desperat efter ett dvd-program till min chippade xbox som det går att använda fjärren på. Hittils har jag bara fått tips om Gueux (som tydligen ska funka med fjärr, men hittar inget sätt att slå på funktionen och hela deras hemsida är på franska! ) och MS originalspelare. Men funkar originalspelaren med brända skivor och reg 1? Vill inte hålla på och stänga av chippet eller fippla med annat skit bara för att kunna kolla på en simpel dvd!
    Stod något i forumet att om man avaktiverar att den ska känna av att man sätter i en dvd så skulle fjärren fungera....

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av thompa
    Stod något i forumet att om man avaktiverar att den ska känna av att man sätter i en dvd så skulle fjärren fungera....tror detta gällde med originalfjärren, inte säker.

Registrerade
    Sep 2003
    Respekt
    22
    hehe.. mycke spekulationer här..

Vet inte nåt om piratfjärrkontroller men kan STARKT REKOMMENDERA fjärrkontroll oavsett mod eller inte. Tillsammans med XBMC trivs fjärren utmärkt. Och MS "inbyggda" dvdspelare är faktiskt av riktigt god kvalitet för pengarna man gett..

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av khamon
    hehe.. mycke spekulationer här..

Vet inte nåt om piratfjärrkontroller men kan STARKT REKOMMENDERA fjärrkontroll oavsett mod eller inte. Tillsammans med XBMC trivs fjärren utmärkt. Och MS "inbyggda" dvdspelare är faktiskt av riktigt god kvalitet för pengarna man gett..
    Håller med. Jag köpte som sagt Thrustmasters Fjärr som jag nu också använder till tv,dvd,reciever och stereo.. Fungerar kanon. Problemet med xboxen är att man måste ha IR-ögat(som följer med diverse fjärrkontroller till xbox), annars kan den ju liksom inte ta emot det man skickar från fjärren.
    Jag använder ofta xboxen som medieuppspelare och tycker det fungerar kanon med fjärr+xbmc+pc.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av kripe
    Problemet med xboxen är att man måste ha IR-ögat(som följer med diverse fjärrkontroller till xbox), annars kan den ju liksom inte ta emot det man skickar från fjärren.
    tur att ni talar om de här sakerna.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av feb
    tur att ni talar om de här sakerna.
    Lika bra att vara lite extra tydlig, alla har ju inte samma kunskapsnivå.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner