Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Fel(?) efter chippning

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    84
    Respekt
    20

    Fel(?) efter chippning

    Nu får jag väl svaren man brukar få när man postar en fråga som svarats på "minst 1000 gånger", men jag gör ett försök.

    Min Xbox blinakr två gånger grönt (hör även att cd eller hårddisk varvar upp två gånger). Sedan börjar det blinka grönt/rött/grönt osv i snabb takt och ingen bild i tv:n. Om jag då trycker ejectknappen vid första rödgröna blinket så, i 79% av gångerna så startar boxen med executer2 bios laddat.
    Varför gör den så? Är det missade lödningar eller har det blivit för mycket värme i pnkontakten jag lödade dit? D0 ser rätt lödad ut liksom lödning 2 från chip till en kontaktyta på ejectknappen. Jag har inga problem att starta den i originalläge (grön logga) men ibland verkar den tappa minnet gällande klockan. Ska hårddisken alltid vara "låst" när man startar original med MS dashboard, eller ska denvara olåst?

    Söker även dokumentation för innehållet (installerade program) från supercd 3.7 rc8
    (TACK FÖR EN ENORMT BRA INSTALLATIONSDISK.)
    Får inte igång ftp heller. Ska man köra statiskt IP i boxen? Hur får jag den igenom min router (SMC baricade)? Någon generell sak man ska göra? Routern har inbyggd brandvägg samt att jag kör WinXP pro med SP2 och dess brandvägg.

    Hjälp, om det går. Ska jag köpa nytt chip eller har jag klantat mig vid lödningen? Allt ser riktigt ut runt lödplatserna iaf......

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    84
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av ron
    <---klippt
    Får inte igång ftp heller. Ska man köra statiskt IP i boxen? Hur får jag den igenom min router (SMC baricade)? Någon generell sak man ska göra? Routern har inbyggd brandvägg samt att jag kör WinXP pro med SP2 och dess brandvägg.
    klippt---->

    Då får man väl svara sig själv då
    FTP hittade jag en gude på Xbox Scene nämligen How to MAP XBOX Drives Accessible in Windows Explorer with Windows XP (v0.1)
    Finns ju egentligen ingen anledning att accessa datorn från Xboxen. Med denna guide så lägger man till Xboxen som vilken nätverksenhet som helst vilket gör att man kommer åt alla partitioner och mappar på xboxen.

    Ska löda om chippet i helgen och se om det kan hjälpa. Tror att felet ligger i stiftkontakten, hur den lödades. De andra två sladdarna (till eject och den till D0 verkar sitta som de ska iaf).
    Dessutom så kan inte MS dashboard hålla klocka och datum i minnet så var gång jag ska in på i chippat läge måste jag starta MS dashboard (ochippat läge) ställa tiden stänga ner, starta med chippet (power), vänta ut de två gröna blinken och vid första röd-grönblinket trycka eject, då startar den chippad. Lite för bökigt för att vara bra
    Last edited by ron; 2004-11-18 at 12:43.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •