-
Eject-problem med Smartxx (och för mycket information!)
Jag har installerat senaste Smartxx v2 i en 1.6 box och även lagt i 200 Gb disk.
Jag tror att allt fungerar förutom en sak: Eject-knappen går inte använda till att öppna dvd-läsaren. När jag trycker på den så blinkar dioderna på båda sidor om den grönt, men den öppnas inte. Jag tror att allt annat fungerar.
Vad är problemet??
Jag måste dock säga att informationen runt moddning är otroligt kaotisk. Det är närmast omöjligt att hitta självklar information t.ex. en steg-för-steg howto med detaljerad information om vad man gör efter att man lött i chipet.
Det pratas mycket om dioderna på smartxx-chipet, men jag hittar ingenstans någon referensinformation om hur de egentligen ska lysa. Ska de blinka röd-blått när chippet är aktiverat eller vad är det som gäller? Ska det lysa rött när original-bioset botas?
Nästan omöjligt är det också att hitta information om att man måste låsa disken för att köra original-bioset (vilket jag gissat mig till efter att ha prövat). Är det så?
Nu finns det ju ingen speciell att skälla på att informationen är kaotisk, men med tanke på hur många entusiaster det verkar finns borde det ju inte vara så svårt få till en mera ordentlig howto.
Behörigheter
- Du får inte starta nya diskussioner