Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: koppla ihop 2 Xbox över internet

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    koppla ihop 2 Xbox över internet

    jag undrar om det är möjligt att koppla min xbox till min brors xbox som bor någonannanstans än mig ..alltså inte som ett nätverk utan typ över ftp eller nåt så man kan skicka filer från ena till andra...går det inte så undrar jag om man kan koppla min dator till hans xbox ..skriv hur man gör om de finns nån lösning tack =)

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    89
    Respekt
    22
    Bara öppna portarna för varandras xbox i era brandväggar.

    Dock rekommenderar jag er att byta från standard lösen på boxarna innan ni gör det.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    ehm..lite mer utförlig beskrivning tack..vad ska jag använda för program , ska jag ändra nån ip..skriv allt tack =) tror inte dom hittar varandra om jag öppnar portar bara :P

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    89
    Respekt
    22
    Då får du börja med att förklara hur ni har era nätverk hemma.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    jag har 1 dator som är kopplad till en annan dator och med hjälp av 2 nätverkskort så har jag nätverk då..och när jag behöver skicka nåt till xboxen så sätter jag bara i sladden till xboxen istället...han har bara 1 dator som är kopplad enbart till xboxen

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    89
    Respekt
    22
    Ok,

    Så ni har Internet rakt in i era datorer och sen xbox kopplat till ett andra nätverkskort.

    Då ska ni öppna port 21 i Internet Connection Sharing.
    Detta förutsätter att ni kör Win98SE, WinME, Win2000 eller WinXP.
    Där är mest troligt redan port 21 inlagt så ni ska bara skriva in IP nummret ni har på era xbox's.

    Du ska skriva in IP nummret din xbox har i ditt nätverk. Så när han ska ansluta så skriver han ditt Internet IP (www.whatismyip.com) så ska din dator skicka vidare honom till din xbox. Och så vice versa.

    För att komma åt ICS så:
    (Har WinXP själv så det kan skilja sig)
    Nätverksanslutningar - Höger klick Egenskaper på Internet anslutningen - Fliken Avancerat - Internet-Anslutningsdelning. Så kryssa i och sen gå in i inställningar så hittar du resten där.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •