Visar resultat 1 till 25 av 25

Diskussion: Bränning med DVD Decrypter... HJÄLP!

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Bränning med DVD Decrypter... HJÄLP!

    Jag har precis fått mitt matrix infinity chippade PS2 Silver från psxcare.

    När jag försöker bränna spela får jag det helt enkelt inte att fungera alls, får bara upp bilden där det står "insert playstaytion 2 disk in drive" och ingenting händer.

    Har provat DVD+R Datamart och DVD-R Verbatim och även memorex CDR och Verbatim CDR (på olika spel dock ) och kommer inte förbi bilden nån gång.

    Chippet verkar det inte vara fel på då när jag startar orginalspel får upp "Playstaytion 2 matrix infinity 1.35" istället för vanliga "Playstation 2". Dessutom fungerar det att "disable" chippet.

    Jag använder NEC-3500 brännare och DVD Decrypter men jag tror att jag gör fel när jag bränner i dvd decrypter. Allt jag gör är att ändra till write istället för read på Mode--->ISO och sedan bara bränner.

    Bränner i 2x pga att när jag väljer 1x står det "selected speed 1x" på nästa rad står det "accual speed 2x".

    SNÄLLA skriv gära lite tips och kanske hur ni som använder dvd decrypter gör för att själva bränna.
    Last edited by Gobit; 2004-11-19 at 21:38. Anledning: Skrev fel FW :)

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Man skall göra så med DVDecrypter när man bränner, ISO->Read & sedan ISO->Write, så jag kan inte tänka mig något annat än att prova andra skivor.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    tack för svaret. Ska prova traxdata-skivor med så får vi se =)

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Jag lider av samma problem som gobit, men jag använder mig av swapmagic köpt här på psxcare istället för chip. Annars stämmer allt överens, har en NEC-3500 brännare och använder mig av dvd-decrypter (har testat med nero också för säkerhets skull). Har testat Memorex DVD+R, Verbatim DVD-R och Packard Bell DVD+R utan resultat. Har fått igång en backup hos en polare som använde sig av Princo DVD-R och någon NEC-brännare, inte säkert på att det är samma modell som jag har dock. Skulle jättegärna vilja veta om någon lyckats få igång en backup bränd på en NEC-3500 brännare, och vilken skiva som då användes.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    hmm har provat dessa skivor nu:

    DVD+R
    Datamatrt 8x

    DVD-R
    Sony 4x
    fujifilm 4x
    Biltema 4x
    TDK 4x
    Verbatim 4x

    CDR
    Verbatim 48x
    Memorex 48x
    Finex 48x

    Bränner lägsta hatighet med dvd decrypter (testat alcohol 120% å nero med) men INGEN skiva funkar Börjar få panik, köpte ett siver edition färdigchippat (Matrix Infinity) från psxcare så lödningen borde d ju inte vara något fel på. Kan själv ingenting om lödningar etc men om hela paketet är köpot där borde det ju inte vara några problem.
    Last edited by Gobit; 2004-11-19 at 21:38. Anledning: Glömde skriva chipp-modell :)

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    hmm, trist gobit.

    Då verkar det vara som jag antog, ps2 kan inte läsa skivor brända med NEC-3500. Ska testa Princo DVD-R som min polares backup fungerade med, funkar inte det får man väl helt enkelt börja se sig om efter en ny brännare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    ja... skumt som fan.... Tycker ju inte d borde beror på brännaren..... men men

    Skickade mail till psxcare support oxå.... men inget svar än

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Limpen
    hmm, trist gobit.

    Då verkar det vara som jag antog, ps2 kan inte läsa skivor brända med NEC-3500.

    Jo,om man har chip + rätt monterat... + bra märken på skivorna man bränner.
    Min bror har just din nec brännares modell och för han funkar det hur bra som helst.

    Ska testa Princo DVD-R som min polares backup fungerade med, funkar inte det får man väl helt enkelt börja se sig om efter en ny brännare
    Inte ger man upp bara för att ett märke inte funkar.
    Aja kanske om man är rik så..

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    hehe Spel jag har ju provat ganska många skivor vet inte annars vad som skulle kunna vara fel

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23
    Ok trodde det :-)

    Då måste nog ditt chip vara fel monterat :/

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    åfan Då får jag skicka tillbaka till psxcare. Kan ingenting själv om chip och lödning och jag har ju 1 års garanit och tror inte dom skulle bli direkt glada om ajg började skruva på det heheeh

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    testat nu bränna ett pd2 spel på cdr med min cd brännare med... funkade inte d heller....

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Jo,om man har chip + rätt monterat... + bra märken på skivorna man bränner.
    Min bror har just din nec brännares modell och för han funkar det hur bra som helst.
    Vad använder han för skivor spel? verbatim ska ju vara de bästa och de funkar som sagt inte alls för mig

    Inte ger man upp bara för att ett märke inte funkar. Aja kanske om man är rik så..
    Näe men jag har ju testat ett antal skivor (bra märken) nu utan resultat, precis som godis. Det mest ekonomiska blir ju tills slut att kränga brännaren och skaffa ett annat märke/modell. Skaffa chip är ju knappast det billigaste alternativet då jag redan lagt ut pengar för en swap magic.

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23
    Han brukar köra med Platinum DVD-R.

    Först måste man ju veta att sitt chip funkar. För det gör så man kan spela brännda spel. Om inte det funkar spelar det ingen roll hur man bränner eller vilka skivor.
    Boocd går ju sönder fortare än chip.

    Men jag undrar om psxcare har börjat sälja sina chip "blanka"
    Last edited by spel; 2004-11-20 at 22:06.

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Limpen
    hmm, trist gobit.

    Då verkar det vara som jag antog, ps2 kan inte läsa skivor brända med NEC-3500. Ska testa Princo DVD-R som min polares backup fungerade med, funkar inte det får man väl helt enkelt börja se sig om efter en ny brännare
    Det skall inte bero på brännaren, jag har brännt många PS2spel med min NEC3500 utan problem.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Thumbs down

    Har samma problem med en NEC-2500A, fan vad man blir sur . Jag skickade in min PS2:a till PSXcare som monterade in den.
    Men det blir också som Gobit skrev, att jag vet att det fungerar efter som det står "Playstaytion 2 matrix infinity 1.35" istället för "Playstation 2".

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Det skall inte bero på brännaren, jag har brännt många PS2spel med min NEC3500 utan problem.
    hmm, har 2 polare som har samma NEC3500 de också, får väl testa bränna en backup på deras brännare och se om det är just MIN som krånglar

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Bränn en DVD-film på brännaren då med samma media och prova den i PS2an, funkar den så är det inget problem.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    ok jag har bränt många dvd filmer och ALLA funkar på båda mina ps2 (ett gamalt utan modchip och det nya med matrix infinity, dessutom brända på dvd+r skivor dom flesta) Skönt att d itne var brännaren iaf

    Fick tips att uppgradera FW till chippet fast den kan inte läsa skivan när jag bränner uppgraderingen på en cd... Testat med 2 olika cd brännare och 3 st olika sorters skivor :/

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Pratat med psxcare och dom tyckte det lät kostigt också så jag fick en returlapp och skickade in mitt ps2.

    Verkade som dom trode att det hade med lasern att göra, att den skulle vara dålig eller skadad på något sätt.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Ok, nu har jag testat suikoden 3 i originalversion (det är ntsc) och det funkar inte heller. Det måste alltså vara så att jag har en för sliten ps2.

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Bränna av orginalspel med NEC

    Hej!
    Jag har NEC 3500 samt även NEC 2500 och jag har inga problem med att bränna spel som sedan fungerar.
    Jag har ett PS2 med DMS3 Chipp och jag använder Diskjuggler för att kopiera orginalet och sedan bränner jag med det samma.
    Jag kör mest med TDK DVD-R ,em även Traxdata och TDK CD-R skivor.
    Men jag har testat andra skivor också och inga problem....

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23

    Cool

    Man får radera ett av sina inlägg här

  24. #24
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Testat många olika typer av media men hittade idag en som fungerar bra på min V.9.
    TRAXDATA 8X DVD-R hittade dem på Clas Ohlson för 229:- för ett 25 pack

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    nuuuuu funkar det Var ett par sladdar som hade hoppat ur på något sätt så fick tillbara ps2an nu från psxcare.

    Nu tuggar den alla skivor jag testat, bränt upp till 8x utan att spelen hackar det minsta.

    Ps2an tar alla dvd-r jag provat och även alla dvd+r jag testat.

    Diock har jag en NEC-3500AG med moddad FW (liggy) där jag väljet bitsetting på dvd+r till dvd-rom, har inte testat med book type dvd+r.


    Tusen tack för all hjälp om nån jobbandes på psxcare ser detta! Jag kommer varmt rekomendera er.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •