Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Snälla hjälp!

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Snälla hjälp!

Jag har problem med mitt X-Bit chip, här följer historien:

April/Maj 2004 så köpte jag mitt X-bit hos psxcare. (Xboxen köpte jag Mars 2003)
    Anledning till valet av X-bit var att det skulle vara lödfritt. När jag kom hem skruvade jag isär boxen och installerade chippet. Efter lusläsning här och på andra platser så flashade jag bioset (X2 4980) Valde 4an satte switcharna på on/on/off samt off på stealth switchen. När jag startade boxen så hände ingenting förrutom att Micro$oft loggan kom upp som vanligt. Jag provade alla möjliga kombos av flashningar men inget hjälpte (Testade även M7). När jag försökte starta upp med superdisc så sa den bara att skivan inte kunde läsas (testade cdr, cd-rw dvd+rw).

Jag lusläste ännu mer och kom fram till att lödfritt kanske inte var det bästa lösningen. Jag fick hjälp av en polare (som är lödkunnig) att löda in alla kablar. Do lödes fast på ovansidan, jag var för lat för att ta bort hela moderkortet. Jag formaterade bioset och flashade om. Inget hände utan precis som innan så startar Xet som vanligt och ingen superdisc funkar.
    Vid denna tidpunkt kom det mycket annat emellan så projektet lades på is.

Igår bästamde jag mig för att få ordning på skiten. Hela moderkortet bort, Do löddes om på baksidan (alternativa lödpunkten) jag var mycket noga med att kolla alla lödpunkter så att ingen hamnat fel men allt stämde. Bioset flashades om med 4981. Men så faan heller, den vill bara inte! Boxen startar upp precis som vanligt och inget hjälper. Har nu ikväll provat Bios 4980, 4981 och 4983. Med 4983:an flashade jag alla platser två 256k en 512k och en 1M. Har provat "superdisc 3.7.rc8", "superdisc 3.7.rc8 LiTE" samt även "SlaYers EvoX Auto Installer 2.6 FINAL" Varför vill det sig inte!?!?!?!

Kommer inte ihåg vilken version av box jag hade men jag kollade det innan jag började med allt. DVDn är en samsung.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till! Någon som vet vad jag ska göra?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Det e lugnt......... jag var inne hos psxcare och köpte ett SmartXX istället.

Stort tack till personalen som gav mig den bästa servicen möjlig!!!!

I'll be back.....

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner