Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: chippat Xbox och DVD-spelarprogram med stöd för fjärrkontroll?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    chippat Xbox och DVD-spelarprogram med stöd för fjärrkontroll?

    Vill ha ett dvd-spelarprogram till min nychippade xbox, ett program som tillåter att jag använder min fjärr på krysslådan.
    Hade något DVD donglefree-program installerat som standard när jag fick tillbaks den efter chippningen.
    Fick tips om Gueux och la in det. Tyvärr är hela jävla hemsidan deras på franska, och i default så stöder inte programmet fjärr. Någon som vet hur man aktiverar den?
    Eller något annat bättre program att lägga in istället?

    Alltså, jag vill INTE styra dvdn med handkontrollen.

    Är helt jävla grön på det här, så total idiotnivå på förklaringen uppskattas

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Du skulle kunna stänga av chippet och köra DVD filmer via
    MS-Dashboard, då kan du använda fjärrkontrollen.

    ---------------------------------------------------------------------
    ps2 dms3+
    105 games
    xbox x-ecuter 2 pro 120gb
    433 games

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Fast om jag stänger av chippet så blir den inte regionsfri och jag kan inte kolla på brända skivor.
    Det måste väl finnas NÅGOT program för att kolla på dvd och samtidigt kunna använda fjärren utan att stänga av chippet eller gå liknande omvägar?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    62
    Respekt
    22
    ms dashboard

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ok, heter spelaren "ms dashboard", eller hur gör jag för att få skiten att autostarta det när jag stoppar in en dvd?

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2001
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av thompa
    Ok, heter spelaren "ms dashboard", eller hur gör jag för att få skiten att autostarta det när jag stoppar in en dvd?
    Länka bara sökvägen till vad original Dashboarden heter i den dashboard du använder. Skumma igenom INI filerna så ser du. Original Spelaren klarar utan problem brända skivor, såvida de är inom den regionen som boxen är avsedd för. Alla Scene Releaser är regionsfria så det skall inte vara något problem. För att få den regionsfri så finns det bla patcher man kan kan använda. Med dessa kan man även få HDtv stöd osv, sök på Xbox-Scene efter det.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •