Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Hdloader & Matrix Infinity Manager

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Question Hdloader & Matrix Infinity Manager

    Tjenare där ute!

    Fasen jag har hållt på lite nu och testat olika varrianter men hittar inget som funkar. Hur löser jag detta med att lägga in hdloadern på minneskortet? Vad jag förstår så ska det vara ngt liknande "DMS 3 setupen" men jag får inte ihop det alls. Ngn som har hittat någon länk om hur man löser detta på nätet eller knske ngn här inne som har lust att dela med sig utav sina kunskaper?

    Alla förslag är välkommna

    /Misco


    Ps2 version 7 med nyinstallerat Matrix Infinity.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Thumbs up Hittade lösningen

    Japp hittade lösningen.. om det är ngn som har problem så får ni gärna skicka mig ett PM så skickar jag en rar fil med grejjerna som ni behöver. OBS! detta gäller alltså Matrix Infinity chippet och inget annat.

    /Misco

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    MÅSTE man ha maxtrix chippet för att kunna boota med minneskortet. Går det inte att föra över filerna direkt till minneskortet och boota hddn med minneskortet tann matrix chippet??

    BTW! Måste man ha chipp för att boota från minneskort... hänger inte med :S

    MVH
    CT

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post måste man ha minneskort?

    Tjosan!

    Nej du måste inte ha Matrix Infinity för att kunna bota ifrån minnes kortet.
    Det funkar lika fint att boota med DMS3 / 4. Möjligt att det funkar med Messiha 2 också inte kolla på det "chippet".

    Men när det gäller att boota utan chip så tror jag inte att det går. Du måste ju få in filerna på ngt sätt på minneskortet. Det finns ju möjlighet för FTP men det är samma sak där hur ska man starta den? Du kan ju inte läsa en bränd psx/ps2 skiva utan en chippad konsoll. Möjligt man kan swapa skivorna med typ swap magic men det känns väldigt osäkert. Sedan tror jag inte att PS2:an själv fixar infinitymanager eller ngt likande utan chip för dom instruktionerna finns säkert redan i bios på "chippet".

    Känns mycket enklare att "chippa" konsollen och få allt med en gång. Med tanke på hur mycket enklare allting blir med PS2 så finns det inget som talar emot det. Isf att det kostar några hundra men det är det värt kommer du märka. Xbox är likadant där en chippad xbox är en jäkla maxad multimedia maskin. Men tyvärr så kan du inte köra live alls med en "chippad" konsoll då dom kontrollerar både det ena och det andra när du ansluter till live tjänsten.
    Så numera äger man en "chippad" xbox och en "orginal" för at tkunna lira "där ute".

    Vet inte om du blev så mycket klokare på detta men jag hoppas att det gav lite iaf

    /Misco

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Hehe, jo jag förstår allt! Hade tänkt chippa PS2an istället för att köpa HDLoader men det visade sig att folk i Malmö chippade svindyrt!! Några tips..?? Annars går jag till illegala ställen (loppis ) och ser mig om jag hittar någon som kan chippa :P

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post Vart?!

    Morn!
    Detta med reklam är helt förbjuden i detta forum har jag för mig.
    Men om man inte har ngn kompis som är löd freeak eller att man kan löda det själv. Då anliar man inte ngn "tv snubbe på gatan" utan det känns bättre att veta att det blir okej gjort.

    Anlitade PSXCARE får moddning utav Xboxen och är 100% nöjd med det. PS2:an fixade en kompis som är certifierad lödare så det gick utan problem. Men det är ju ingen garanti på att det ska funka men är med certifierad så bör det bli okej ju tyckte jag .

    /Misco

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Okej =) Har dock ingen kompis som kan lödda, känner inga löddare. Gick till loppis idag men grabben som löddade var inte där :/ Får ta och ringa honom..
    Nu får ni heller inte tro fel, jag har inget om PSXcare. Bara det att det ligger i Stockholm och jag bor i Malmö. Priset blir FÖR dyrt med frakt+kostnader .

    BTW! Är en DMS3 Plus bra?? (Får kanske tag på en sån för 380:-)

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post DMS3 plus funkar bra?

    DMS3 plus funkar utmärkt du hittar ju all info på http://www.dms3.com/ (om du nu inte hittar det du söker i detta underbara forum).

    Får önska dig lycka till med installationen då!

    /Misco
    *som ska lira Metal Gear Solid 3 nu*

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av misco
    DMS3 plus funkar utmärkt du hittar ju all info på http://www.dms3.com/ (om du nu inte hittar det du söker i detta underbara forum).

    Får önska dig lycka till med installationen då!

    /Misco
    *som ska lira Metal Gear Solid 3 nu*
    OT! Nee nu jävlar! MGS3 har jag också fått tag på men chippen är påväg!!! Sugen!! Vad tycker du om spelet!!!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Ot!!

    Vad jag tycker?! .. hehe tur man har alias på forumet. För att jag kommer att vara sjuk på måndag och spela känner jag nu. Helt underbart ju!!

    I'm one with the Snake så att säga

    /Misco

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Har iofs ett Ripper3 men det ska ju vara snarlikt vad jag förstått.
    Installerat både hdloader och hdadvance på minneskortet men när jag ska köra dem så tar det en stund och sedan visas bara browser/system...-menyn. Några Tips?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    -> Ripper 3

    Var likadant för mig innan.

    Om du vill så kan jag skicka dig filerna så kan du gemföra det brukar vara det enklaste att göra så ser man rätt så snart vad som skiljet den åt.

    /Misco

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Citat Original inlägg av misco
    Var likadant för mig innan.

    Om du vill så kan jag skicka dig filerna så kan du gemföra det brukar vara det enklaste att göra så ser man rätt så snart vad som skiljet den åt.

    /Misco
    Vet inte vad man får och inte får skriva här för att inte bli bannad...
    Men det hade varit kanon om det fungerar för dig.
    Körde ps2menu-k och kollade mitt minneskort och där såg jag att inte några mappar hade skapats eller att det kopierats några filer så något fel är det ju.
    Har bockat för så du ska kunna skicka... tnx!
    Last edited by Sgt. Badass; 2004-12-06 at 11:35.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Exclamation DIn epost adress finns inte tillgänglig för flera än admins

    Kan ej skicka mail till dig då din epost adress inte är tillgänglig för flera än administratörer.

    skriv ngt liknande nisse[at]skogen.com

    /Misco

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Kommandon passar inte alltid?

    Ok, efter lite om och men fick jag till det. Om inte _MKDIR och _COPY funkar så kan man köra MD och CP, detta är i INSTALL.CNF-filen alltså. Sedan kan man också byta ut \ mot /. Varför det inte funkar vet jag inte, har väl med vilket chip man har kanske...

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •