Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Jag blir vansinnig!

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Jag blir vansinnig!

    Jag skulle uppdatera bios i boxen tänkte jag, körde m8 bios eller vad det heter, och efter omstarten av boxen så går den inte in i EvoX, utan in i den fula Microsoft dashboarden istället, har testat med superdisc, bränt ut på cd-r, cd-rw och dvd-r men ingen har fungerat, jag kommer inte heller åt boxen via FTP... Nån snäll själ därute som kan berätta för mig hur jag ska gå till väga för att lösa problemet, Jag måste ju lira Halo 2! =)

    MVH / Mölle

  2. Vilket chip har du? För det e inte ofta man brukar få flasha om bara för å lira ett spel
    - detta konto avstängt, troligen hackat.

    www.tcip.se | X-ecuter 2 PRO, 120GB-hårddisk |

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    har ett aladdin advance chip, flashade inte om för att lira just Halo hehe men en polare sa till mig att jag borde uppgradera bios så jag tänkte att jag kunde la göra det... men så gick det som det gick..

  4. Helt onödigt, du märker ingen skillnad om du uppdaterar den. Och det är en massa jobb, sedan finns det en risk att du pajar allt. Det innebär att du kan slänga den till slut. För du har pajat modekortet då.
    - detta konto avstängt, troligen hackat.

    www.tcip.se | X-ecuter 2 PRO, 120GB-hårddisk |

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ajdå, men det tror jag inte jag har lyckats med, för jag kan fortfarande köra orginalspel på den..

    Tacksam för all hjälp!

    // Mölle

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    217
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Tcip
    För du har pajat modekortet då.
    Haha, är du full eller? Varför skulle moderkortet nödvändigtvis vara sönder?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    21
    Humm du kan nog vara lugn g´ällande moderkortet för när du flashar så flashar du ju chippet inte moderkortet... :P
    Pease!

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Okej,men kan det va så att jag har haft ihjäl chippet kanske???

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    21
    När du trycker på boxen med långt knapptryck startar den då direkt till MS dash eller startar den om en gång först?
    Pease!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •