Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Matrix infinity + ps2 v10.. problem

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    helsingborg
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Matrix infinity + ps2 v10.. problem

    tja
    jag lödde in ett matrix infinity chip i min ps2:a v10 och efter det när jag ska starta ps2:a så stänger den av sig direkt??.. vad kan felet vara? jag lödde loss chippet igen men problemet kvarstår.. kan det vara någonstans som nått ben har fått kontakt med nått annat ben? och isåfall var är det isåfall mest sannolikt att det kan vara?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    Spontant känns det som om du råkat löda ihop ett par ben på en krets eller fått för mycket tenn så att det har blivit kortslutning någonstans.


    /Lord

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Borås
    Inlägg
    69
    Respekt
    23
    Plocka ur chippet, kolla så att alla lödpunkter är rena och att det inte är lodöverbryggningar någonstans.

    Funkar det fortfarande inte, prova att byta moderkort då du troligtvis blåst någonting någonstans.

    Att svara på frågan "det startar inte, vad är det för fel?" är som att svara på frågan "min bil startar inte, vad är det för fel?". Det är många olika saker som kan vara trasiga eller fel, dock gissar jag på en felaktig installation.

    mvh

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Säkringar

    Testa alla säkringar med en multimeter. Jag hade det problemet och det visade sig vara säkringen ps14 (3.3v) som hade pajjat !

    Testa !

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Borås
    Inlägg
    69
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Deeds
    Testa alla säkringar med en multimeter. Jag hade det problemet och det visade sig vara säkringen ps14 (3.3v) som hade pajjat !

    Testa !
    Hur ser säkringarna ut och vad bytte du till för säkring?

    mvh

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    säkringar

    Hej. Här är en bild på vart alla säkringar sitter och vad de är till. Detta är en v9 men skillnaden är minimal.

    Om du hittar en säkring som inte har kontakt kan du prova med att löda en kabel till varje sida, lägga på plastskyddet, koppla in nätagget och testa om den går igång. Gör den det så byter du bara säkringen. Att låta kabeln sitta som en säkring är inte att rekomendera



    Lycka till

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Kom ihåg att rengöra ordentligt och kolla efter lödbryggor. Säkringen har ju gått av någon anledning. Om det ligger något och stör när du byter säkring så kommer den bara att gå igen.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Borås
    Inlägg
    69
    Respekt
    23
    Deeds: Detta var EXAKT vad jag har letat efter länge!
    Jag tackar så mycket!

    Nu kan man nog äntligen få igång den där onda V9'an!

    Med mycket vänlig hälsning,

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Borås
    Inlägg
    69
    Respekt
    23
    Deeds:
    Vart köper du säkringar som du byter ut till?

    Mvh,
    Widar

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    jag har ett par skrotade ps2 som jag snor säkringar av.. men du kan säkert köpa dem här på psx care om du frågar snällt :P

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2000
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    testa www.elfa.se annars

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •