Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Dirty disc både på franska och engelska

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Angry Dirty disc både på franska och engelska

    Den första Halo 2-versionen jag laddade ner var den Franska, när jag sedan skulle testa att spela så stod det att skivan var smutsig eller skadad när jag hade valt svårighetsgrad och spelet höll på att laddas, hårddisken tänkte hela tiden dessutom.

    Sen testade jag att ta bort spelet och jag tog dessutom bort en film från hårddisken (en divX-film som inte har något med Halo att göra) eftersom jag tänkte att något kluster på hårddisken kanske var skadat. Sen skickade jag över Halo 2 igen och den här gången laddade spelet klart och jag fick se den första filmen. Men efter filmsekvensen så kom samma ruta upp, att skivan var skadad eller smutsig (var antagligen bara en tillfällighet och borde inte ha något att göra med att jag tog bort en film på 700 MB från hårddisken, eller?).

    Jag testade sen att ladda ner den engelska versionen och där var det exakt samma problem, jag testade även både att stänga av norton medans jag skickade över spelet och att använda ett annat FTP-program, men det löste inte heller problemet.

    För att det nu inte skulle vara något kluster på hårddisken som var skadat så tog jag bort spelet igen, sen la jag över 6 GB filmer för att filmerna i så fall skulle sparas där det skadade klustret var, men när jag sen skickade över Halo 2 var det samma problem som innan...

    Om man inte tycker start i början så visas filmer ur spelet, och efter ett tag så slutar hårddisken ?tänka? (Det har väl antagligen laddat klart). Och då laddar inte spelet alls när man ska starta en ny campaign utan direkt när man väljer svårighetsgrad så kommer rutan om smutsig eller skadad skiva upp.

    Nån som haft samma problem och sen löst det, eller vet vad det kan vara?
    Har en 200 GB HD och Aladdin advanced +
    Last edited by Timilim; 2004-11-20 at 09:20.

  2. #2
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Jag hade samma problem, fast från skiva. Använde ett märke jag vet fungerar (sky), men fick ändå Dirty or damaged screenen, jag brände om det... samma problem. Sen testade jag att köra spelet i cooperative-mode, då laddades andra banan in (första är så vitt jag förstår en sorts tutorial) och spelet fungerade. Efter man kört igenom andra banan i cooperative (du kan köra ensam) kan du starta tredje banan på campaign och så funkar det som vanligt. Fungerade för mig iaf... Hoppas det löser sig.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •