Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Matrix Infinity och DVD+R ??

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Matrix Infinity och DVD+R ??

    Har precis fått tillbaks mitt ps2 av psxcare och skulle bränna en backup på mitt GTA:SA jag brännde i Nero med en Memorex DVD+R men skiten vill inte fungera.

    Sen läste jag på Matrix Infinitys hemsida att DVD+R inte stöds, Är det verkligen så ?? Jag menar den ska ju stödja DVD+RW ( Som inte funkar det heller)

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    DVD+R skall den stödja men inte DVD+RW med chippet. Bränn på DVD-R med DVDecrypter, inte Nero, eftersom de har lättare att läsa DVD-R.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Memorex är ju inte direkt något media vi rekommenderar heller...

    Traxdata 4x dvd-r som man bränner i 2x fungerar ta mig f-n i allt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Nu funkar det!!
    Tack så mycket Hansi för tipset

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    Rätta mig gärna om jag har fel men som jag har fått lära mig så är det PS2:an som sätter begränsningen och klarar -r -rw +r +rw på film, MEN PS2-spel funkar bara på -r och -rw.
    Chippet kan ju inte stödja mer än vad maskinen kan.

    //Lord

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Klarar maskinen samtliga format på DVD-filmer skall de klara de på spel också. Jag kör spel både +R och -R på min maskin. +RW och -RW skall de däremot inte klara chippade om man har ett chip med färre lödpunkter, t.e.x. v9/10 med Ripper 2 chippet men med DMS3 och alla punkter lödda skall det gå. Läste det på forumet förut någon gång.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Borås
    Inlägg
    69
    Respekt
    23
    Det går att få Matrix Infinity att spela både +RW och -RW, dock är det en extra lödpunkt.
    Sen sliter RW bra mycket mer på maskinen, ser inte anledningen till att använda sig av det, en +/-R kostar ju max 10 kronor.

    mvh

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •