Hej.
Jag har ett stort problem som jag hoppas kunna få hjälp med från er. Jag tar det hela från början. Snälla läs och försök hjälpa mig.

När jag chipat mitt PlayStation2 för att kunna spela import-spel så fick jag problem med färgen på tv när jag kopplat in min rgb-kabel. Bilden blev så mörk att det knappast syntes vad det är på bilden. Jag testade då att koppla genom videon för att se om det gick, men då blev bilden svartvit...
Då läste jag diverse forum på nätet för att försöka hitta & lista ut vad jag kunde göra för att fixa till problemet. Då läste jag om PAL-Converten och trodde att lösningen var här. Jag beställde en från *******.nu. När jag nu glad i hågen skulle koppla in den i min tv och testa spela märkte jag att det var ngt som inte stämde. Det var färg på spelen men färgerna såg väldigt konstiga ut. Färgerna stämmmer inte. Bilden visar en blandning av vissa RGB-färger men mest gul-grön-lila. Det ser helt konstigt ut. Samma resultat fick jag när jag kopplade genom videon.

Nu undrar jag vad jag ska göra. Min TV är av en lite äldre modell av märket SALORA - DigiComputer. Det känns som att jag har testat allt men att inget fungerar. Ska jag behöva köpa en ny tv för att kunna spela mina importspel med rätt färger? Finns det någon av "tänderna" i RGB-kabeln som gör att PS2-bilden blir så mörk och isåfall, kan man skippa den "tanden"??? Bilden blir ju inte mörk när jag andvänder orginal-scartkontakten...

Snälla, hjälp mig. Mycket tacksam för svar snarast.

Med Vänliga Hälsningar Flingan