Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: ***! Vilken bra idé jag fick!

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    ***! Vilken bra idé jag fick!

    Vi håller på att modda våra x-boxar i byn och så fort någon kommer på en idé så är den hans. Fattar ni? Hittar man på en stil så får ingen härma. Jag kom på att Man ska göra en Ferrarilåda. Den ska vara så knallröd så det ser ut som en bil och sen så hade jag tänkt att har ett firrari märke i jeweln och jag har ingen aning hur man gör något av det.

    1.Vilken lack ska jag använda för att få den aldeles klarröd?

    2.Hur gör man ett motiv på jewlen?

    Är det någon som vet vänligen svara.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    74
    Respekt
    20
    1: vet intr faktist men skulle tro att de bara är att köpa en bra röd färg å sne lacka.

    2: du måste först ta bort plasten över den gröna bilden å de kan man göra på lite oliak sätt ja värmde upp min me en hårfön de finns en bra guide om hu rman ska göra de kan inte länken men finns här på forumet.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag kan minnas att jag har läst någonstans att man skulle typ lacka med något underlack för att färgen skulle fastna längre och om jag målar med en vanlig klarlack så kanske man kan spreja på billack sen om det fäster men sånt är ganska dyrt....
    Jag ska fråga diselJ hur han gjorde lejonkungen.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    för att få en fin röd färg och bra resultat så bör du först grundlacka plasten med en grundfärg/primer. därefter sprayar du många tunna lager av den röda färgen du valt. och för att förbättra ytterligare så kan du lägga på ca två tunna och jämna lager klarlack. köp inte den billigaste färgen du kan hitta. gå till en färghandlare och säg att du ska spray på plast

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Dra nå varv beckers metallprimer först. Lägg gärna 2 varv, ganska tunna annars krackar den och blir fuuuuuul! Den är på burk men far på nån större firma som bara pysslar med färg så kan de lägga färgen på stray åt dig.
    Sen kan du lacka på med nästan vad som hälst och få de å bita fast.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Tack grabbar, den ska bli snygg så jag hade inte tänkt köpa någon b-färg, jag skicka bilder när den är klar!

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    äh grabbar. börja med något halv fint sandpapper, slipa slipa. sedan när du är klar så tar du ett riktigt fint sandpapper. håll på tills det blir otroligt fint. efter de så grundlacka. sen smäller du på nån röd metallic färg. =)

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •