Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Min xbox slöar ner nätverket.

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Exclamation Min xbox slöar ner nätverket.

    Tjenare.

    Jag har ett nätverka som består av en dator och en router D-link DI-604 och givetvis en xbox (v 1.4 Akira 2)

    Ett problem som jag har är när jag sätter på min xbox så lyser noden för den på min router konstant och det verkar som om den "slöar" ner näter. Har testat att koppla ur den och då kan jag surfa hur bra som helst via mitt bredband, men så fort jag kopplar in den så går det segt som fan.

    Även när jag kopierar filer till och från min dator så går det otorligt långsamt, ibland blir det tom time out. Några ideer vad det kan vara?? Elelr hur jag kan felsöka mera.

    Kan xboxen ligga och "pinga" det lokala nätet eller vad tror ni?

    La in den nya MXBC igår 2004-11-15. Men det tycker jag inte kan spela någon roll, är ju inte ens inne i den applikationen utan är inne i Dashborden.

    Skulle uppskatta lite tips så jag kan utnyttja mit nät till fullo.

    MVH
    Rickard

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2004
    Från
    ?
    Inlägg
    214
    Respekt
    20
    Har du öppnat en port för xbox'n i routern? Du kan även testa att ändra MTU till 1400. Det hittar du i router inställningarna Home/WAN.....
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    22
    Det kan helt enkelt vara en kass kabel som orsakar massa krockar på nätet. Prova att byta nätkabel till X'et!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Talking

    Jag ska testa och göra dom saker ni tippsar om så får vi se om det blir någon förändning. Doing it tonight.. hehe Gracias.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Du säger inte så mycket om hur du har konfiguerat ditt nätverk!
    Jag har åxå D-Link & allt funkar kanon har kanon hastighet även om xboxen står på.
    I XBMC har jag satt D-Linkens IP som gateway
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Sådär var hemma igår och testade det ni föreslog. Ingeting fungerade. Suck.

    Kan berätta lite om hur jag konfigurerat mitt nät.
    Kör DHCP på dator och Xbox. dom får IP-adresser tilldelade så det fungerar helt ok.

    När jag endast kör med dator mot internet fungerar det klockrent men så fort jag kopplar in min xbox så skiter det sig.

    Men när jag går in i Media Center och ska kolla på TV.nu eller IMDB så kopplar den upp sig mot nätet utan problem och det går riktigt fort. Men när jag är inne i Media center och bara ska browsa mina filmer som jag har på min dator (via SMB) så fungerar det inte blir det en slags timeout. mkt skumt. Ska låna hem en ny router och felsöka om det är den som stular (iofs så tror jag inte det). Är det inte den utan det visar sig vara xboxen så kommer jag nog att flasha om den. tyvärr. Om inte någon annan kommer med bra ideer om hur jag kan forsätta min felsökning??

    Det går inte att komma åt x-boxen från min dator eftersom nätet blir så jävla slött då. Fuck!

    Jag har ett Akira 2 ship. Har aldrig flashat om det eftersom det var färdigflashat från leverantören. Finns det en bra guide som någon har använt och vet att den fungerar. Så ska jag testa det om allt annat skiter sig.


  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    har du ngn mjukvaru brandvägg förutom den i XP, D-Link?
    Ge din PC, XBOX, statisk IP nr se om det gör ngn skillnad (gör det under avancerat) i inställningarna i XP.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Använder mig av ZoneAlarm, men där har jag gjort den inställing som man ska göra.. lägga till 0.0.0.1 och döpa den till xbox. Iaf enligt en guide..

    Har avaktiverat SP2's brandvägg..

    Testade lite snabbt att ställa in statiska ip-adresser. Men det blev samma sak där.. *suck*

    Ska testa att byta router ikväll. Meddelar alla hur det går.. hehe..

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    stäng av zonealarm har du xp?
    Du har ju redan en inbyggd brandvägg i D-Linken, XP varför zonealarma åxå?
    Stäng av zonelarma kolla om det blir samma prob, låter som du har ett configurations problem.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •