Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Förlåt...behöver hjälp...

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    0

Förlåt...behöver hjälp...

Är lite efter när de gäller Xbox och skulle behöva lite hjälp.. jag har stött på litet problem när jag skulle uppgradera XBMC och nu är nätverksanslutningen mellan Xbox och PC död. Tog bort befintliga versionen av XBMC och då dog anslutningen. Jag har tänkt att installera allt på nytt och nu till den stora frågan--> hur gör man?? Vill oxå uppgradera Biosen nu när jag ändå håller på. Jag vet inte vilken chip jag har eftersom när jag startar den så står det Microsoft och inte chipets namn. kanske bäst att lämna biosen ifred. Men hur gör jag för att återställa/installera om allt...blir galen snart....lite info om nätverskproblem...när man har No på Static IP så byter den inte IP utan den blir samma hela tiden...utan man måste ändra IP manuellt och sen byta till static....hoppas nån förstår...sen när man loggar in så håller anslutningen bara för några filer....sen bryter den och man kan inte logga in igen utan måste fippla med boxen...

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    Oj vad du tog i... alla problem på en gång. Låt mig se!

Först.. du behöver inte be om förlåtelse för att du ställer en fråga. Det är vad forumet handlar om.. vi hjälper varann.
    Sen.. jag misstänker att du nog tog bort allting och inte bara XBMC när du höll på och rensade. Det du måste göra är att installera om Superdiscen. Hur du hämtar den läser du här:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=13110

Hämta ner light-version och bränn den på en CD-RW och boota därefter Xboxen på den skivan. Gå in under menyn www.psxcare.com och välj install small drive om du har en orginal HD eller install large drive om du installerat en större disk i boxen.
    Därefter tar du och lägger in den nya XBMC i en ny katalog under E:\APPS eller F:\APPS.

Sedan nästa sak: Static IP = YES betyder att IP-adressen är statisk, dvs oföränderlig.. dvs samma hela tiden.

Vad gäller ditt problem att du tappar kontakten mellan PC och XBox efter ett par filer.. detta kan bero på många saker, här är några:
    1. Se till att du kör ditt FTP-program i Active mode (dvs. Passive skall inte vara förkryssad)
    2. Se till att dina nätverkskablar är ok.. en halvkass kabel kan ställa till mer problem än du tror.
    3. Kontrollera att om du har en brandvägg i PCn att du satt XBoxens IP som en "säker IP" .. dvs att brandväggen inte blockerar den.

Sist men inte minst. Hansi vår egen forum guru har snickrat ihop denna trevliga guide. Ta och plöj igenom den, mycket matnyttig:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=13532

Lycka till
    Whopper

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    0
    tack för tipsen men hjälpte inte. Har fortfarande samma problem. Nu har jag testat att skicka stora filer och de funkar kanon. Hastigheten ligger runt 5mb. Det som gör mig förbannad/fundersam är att den alltid tappar anslutningen när den kommer till kroatiska språket....vet inte hur många filer de hinner ta men alltid samma ställe...+ att DHCP uppdaterar inte IP adressen när man startar om xboxen utan det tar lite tid...Det har alltid fungerat klockrent förut...jag har formaterat allt jag hade och installerade nytt från Superdiscen....alla spel....filmer...hade varit värt om man löste problemet...kan de vara problem i FlashFXP??....körde i passive mode men bockade av de sen..hjälpte inte heller..Hur mycket skulle de kosta för psxcare att reparera de??

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    0
    WOOHOO....fixade de.....de var brandväggen som bröt ihop...snacka om att jag e förbannad nu för jag tog bort 100gig data....men men...får damma av skiverna och sätta igång igen....synd för alla saves som man hade...får sätta igång med Fable och Rallysport 2....förresten så använder jag Kaspersy Anti-Hacker som brandvägg...om nån annan skulle stöta på samma problem...

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner