Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Den la av när jag hade laggt in bios på chippet!?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    20

    Red face Den la av när jag hade laggt in bios på chippet!?


    JAg har idag lött mitt SmartXX på en xbox 1.1. Det gick väl ganska bra.
    När jag sedan hade plockat ihop allt igen ock skulle starta xboxen så hände följande:

    Den startade om två gånger och efter den sista började den blinka rött / grönt. JAg belv skitsur och stängde av allt. Efter ett tag så tryckte jag på eject knappen och då blev ja riktigt förvånad. Xboxen startade med sitt orginalbios och funkade som vanligt. JA stängde av den igen och tryckte på powerknappen. Då funkade plösligt allt å ja kom in i smartxx OS.
    Jag lyckades däremot inte lägga in nått bios rån min dvd+rw. Så jag gick ut på smartxx:s hemsida och laddade hem programmet "Remote flasher"vilket man skulle kunna flasha med via datan.
    Ja valde bank 1 där och laddade mitt bios[x2_4983.67_256k] åtryckte sen flash.
    Det gick typ bra och efter ett tag stod det att ja skulle trycka enter. JA gjorde det och sen funkade inget alls. Så ja stängde av den och försökte starta xboxen igen. MEn nu gick det inte. Startade bara om och började blinka.

    JAg lät den sedan stå ett tag och försökte igen. Tryckte in xboxens powernapp ett tag och då startade den med smartxx os. Jag tryckte då på bank 1 där ja hade flashat in bioset. Den startade då med xboxens vanliga logga förutom at det stod xecuter 2 under X.et. Då blev jag skitglad å trodde att ja hade lyckats !

    MEn menyerna såg precis ut som i MS -dashboard. JAg la då in ett spel i cd-läsaren. MEn då hände inget. Den började typ ladda spelet , men fastnade med ett X i bakgrunden. Ja stängde då av xboxen...

    Nu är ja tyvärr tillbaka på ruta ett. När jag försöker starta xboxen så startar den om och börjar blinka rött / grönt bara...

    VAd kan det vara för problem? Den funkade ju faktiskt ett tag( felfritt) men efter att jag hade laggt in bioset så slutade ju allt att funka. KAn iten ens boota med orginal bioset via eject knappen..... HJÄLP!
    HEJA DIF!!!

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    20
    En sak måste tilläggas. Efter att jag hade skrivit detta inlägg så försökte jag starta xboxen igen. OCh gissa vad! nu starta den igen. Men det var typ inte kvar nått bios på bank1. Ja startade orginalbios å körde ett spel. Sen stängde jag av boxen och försökte starta igen. Men då ville den icke igen!!!!! Fruktansvärt irriterande!
    HEJA DIF!!!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    kolla lödningarna , låter som något glappar

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    20
    Men hur kommer det sig då att jag får upp smartxx os då och då???
    JAg har dessutom kommit fram till att det inte verkar gå att flash in något bios samt att det inte går att spara några ändringar. När man gör nån ändring i chippet så sparas det inte!

    när man väl får i¨gång orginalbioset så funkar det felfritt.

    Snälla nån, vad kan va fel?
    HEJA DIF!!!

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av AceCod3r
    Men hur kommer det sig då att jag får upp smartxx os då och då???
    Som EvilBoY sa så kan det vara en dålig lödning som glappar. Med andra ord så fungerar det ibland och ibland inte. Kolla dina lödningar med förstoringsglas!
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •