Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Det lyser grönt hur än jag gör

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Question Det lyser grönt hur än jag gör

    Hej!
    Så här är det: Min Xbox är V1.4, chipet är Alladin Advance XT. Jag har hittat bilder för V1.4 och gått efter dem. Chipet är, enligt försäljaren, förberett, bara att löda i.

    Jag lödde fast BT och L1 enligt bilden och sedan tog jag D0 från Alladin och jordade den med en av moderkortets skruvar. Om jag har fattat rätt alla trådar som beskriver installation, borde jag ha gjort rätt.

    Men Xboxen lyser grönt, alltid. Om jag håller on-knappen i 2 sekunder eller trycker som vanligt. Det händer inget. Knappen lyser grönt och den känner inte igen brända skivor (säkerhetskopior).
    Vad har jag gjort för fel? Jag letade ihjäl mig på forumet innan det fick bli en ny tråd.
    Tack på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Jorda D0 från moderkortet eller anslut D0 från moderkortet till D0 på chippet

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Det lyser grönt hur än jag gör

    Du menar att D0 från moderkortet skall vara jordad?? Jag testade att hålla jordad sladd mot D0 på moderkortet (den övre D0 punkten vid Nvidia kretsen) och det var samma problem!!! Bara grönt och grönt!

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    186
    Respekt
    21
    löd den från undersidan av moderkortet till chippet funkar bäst så ;E

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Det lyser grönt hur än jag gör

    Jag skall nog åka till stället jag köpte Alladin på och be de kolla på den. Säger de att den är ok, kör jag igen.
    Tack för era råd!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •