Nu söker jag mig till forumets allsmäktiga invånare i hopp om räddning.

Problem 1:
Har haft xbit i ett par månader nu och varit helnöjd. Men för ett tag sedan fick jag för mig att jag ville lira live och skulle då inaktivera chippet med endast röd-grön blink som påföljd. Startade om lådan med chippet aktiverat och då fungerar det som vanligt.

Problem 2:
Blir nu lite frustrerad och lägger in originalbios på en av platserna (en annan 256kb-plats än den som jag har mitt xecuter2-bios på) på chippet. Verifierar bioset och får till svar att det verkar ok. När jag kör igång boxen med chippet inställt så att originalbioset på chippet ska starta så blir det rödgrön blink. Provar starta det tidigare fungerande X2-bioset med samma resultat. Likaså om jag stänger av chippet. Försöker verifiera båda biosen men får ett meddelande att original är korrupt på en gång. X2 blir korrupt efter drygt 200kb. Lägger in X2-bioset på nytt efter en formatering av chippet och får boxen att fungera. Men när jag återigen försöker lägga in originalbioset blir det samma problem som tidigare.

HJÄLP MIG! Jag vill ju kunna köra live! Är chippet trasigt? Kan jag då få ett nytt chip av er på psxcare (frågan något riktad till Hansi, men det förstod ni nog )?