Hej. Klantade mig och brände ett motstånd. Var kan jag få tag på ett nytt sådant och vad är det för motstånd? Det är det motståndet ovanför skruvhålet vid lpc-kontakten nummer C8C5. Någon som vet??
Hej. Klantade mig och brände ett motstånd. Var kan jag få tag på ett nytt sådant och vad är det för motstånd? Det är det motståndet ovanför skruvhålet vid lpc-kontakten nummer C8C5. Någon som vet??
behöver inte vara ett motstånd då olika ytmonterade komponenter kan se väldigt lika ut..
Det står inget på det, det ser ut som många andra, lite brunt i mitten. C8C5 som jag skrev tidigare.
Låter som en kondensator och oftast behövs dom inte för att boxen ska fungera.
Inte? Fan vad bra... då ska jag pilla bort mina... Så boxen blir lite lättare att kånka runt medOriginal inlägg av lattjo
haha javisst kondensatorer fyller ingen som helst funktion haha.
Men Crukzet om det var ett motstånd, mät upp värdet det har på tex en polares fungerand box och ersätt det men en icke ytmonterad resistor med samma värde.
NEEEEEJJJ! Crukzet....titta in den här guiden!
http://www.xbox-scene.com/articles/f...-capacitor.php
Hej och tack för alla svar. En kondensator alltså, nu ska vi bara ha reda på vad det är
för någon kondensator. Inga elektronik reparatörer här??
Ha en trevlig helg
titta på elfa.se
Hej igen. Jag gjorde det men kan inte hitta något som påminner om det och sedan 4nF, vad är det, nanoFarad eller någon amerikansk förkortning för microFarad?
Confused....
En kondensator är en liten manick som tillfälligt kan hålla en laddning. C = Q/U
Enklaste kondensatorn är två metallplattor som sitter nära varandra (--||--)
D finns många användningsområden för kondensatorer:
¤Filter,avstörning (dessa områden pga att kondensatorer leder ström olika bra pga frekvens)
¤Strömbackup
¤o.s.v
Bookmarks