Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: DVD-RGB kabel i Tyskland, funkar den på svensk PS2 också?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    49
    Respekt
    23

    Post DVD-RGB kabel i Tyskland, funkar den på svensk PS2 också?

    <a href="http://playstation-modchip.de/ps-dvdrgbprokabel.php" target="_blank">http://playstation-modchip.de/ps-dvdrgbprokabel.php</a>

    Ungefärlig översättning:
    Med RGB DVD-kabel PRO får du optimal bildkvalitet på både spel och filmer. Kabeln har även stereouttag.

    *Grön DVD-bild eliminerad
    *Med audioutgångar
    *Optimal bildkvalitet i både film och spel

    Om denna funkar även på en svensk PS2, varför säljs den inte av PSXcare? Om den inte funkar, varför gör den inte det?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Umeå, Sweden
    Inlägg
    119
    Respekt
    24

    Post

    Enligt min åsikt så verkar det där vara ett riktigt påhitt av tyskar, det "luktar" heelt vanlig RGB-kabel om den där faktiskt. Det stärker ju också att jag har sett liknande exempel förut. "SUPER RGB PRO 2000 PS2 Cable"
    -;^Rez^;-

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det är en RGB-kabel där man kan stänga av RGB-funktionen så att man får vanlig composite video när man skall se på DVD. Det blir alltså inte bättre bildkvalitet när man ser på dvd, bara när man spelar spel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    49
    Respekt
    23

    Post

    Och det är du helt säker på?

    Fråga: blir bilden mycket bättre om man använder RGB till DVD-filmer med RGB-fixen? Är det värt det, hur mycket kostar det hos er?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Bilden blir bättre, rgb-fixen görs lämpligen i samband med att man monterar multi-x chip...om man ändå skall in och skruva...

    Annars kan man använda dvd-region-x eller action replay 2 så slipper man öppna ps2:an.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32
  2. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43
  3. Jag har hittat felet till störningar via RGB kabel och DVD film!!!
    By KnasHatt in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-03-28, 14:14
  4. går det att använda sin gammla RGB - kabel till ps2?
    By Redcheat in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-04-14, 19:45
  5. RGB KABEL
    By baathen in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-02-01, 19:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •