Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Det bara smälte...

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Unhappy Det bara smälte...

    När jag försökte löda L1 med en 30W lödare så smälte den lilla rektanglen man ska löda den på.... Nu när jag ska starta Xboxen så är den på ca 30s och sedan stängs den av. Nu undrar jag om detta går å fixa och hur mycket de kostar. Har ett alladin chip om ni undrar.... Snälla svara nån

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Nu måste jag bara höja ett varningens finger till alla ni som rostar L1 och BT, varför använder ni er inte av dom alternativa punkterna på undersidan moderkortet?. Varje dag läser man på något forum att någon har sabbat L1 el BT fast det finns spaltmeter skrivit om L1 och BT och dess alternativa punkter. Tycker iofs ochså att det är dårligt av tillverkarna att dom inte har med de alternativa punkterna på deras ritningar, det borde ju ligga i deras intresse att kunderna lyckas med installationerna, utan att sabba boxen.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Men går de å skicka den till dom el? Hur mycket kommer de kosta mej?

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Jepp

    Jag gjorde precis samma sak, L1. Helskotte skall man göra nu, kan man löda tillbsks det?

    Halloj ni på Psxcare, köper ni trasiga xboxar? Allt annat är ok, förutom L1 grejen på moderkortet.
    Last edited by Temp; 2004-11-22 at 22:28.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Men nu vill jag fixa det inte sälja boxen... Är det inte nån annan som vet vad man ska göra???

  6. #6
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    157
    Respekt
    21
    fråga hansi på psxcare...han han kan nog ska fram ett sånt motstånd eller vad det är ni har brännt sönder...

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •