Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Versionshistorik (När släpptes v10?)

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    0

Versionshistorik (När släpptes v10?)

Är det någon som vet nån sida med versionshistoriken för dom olika PS2versionerna.
    Jag funderar på att köpa en Ps2:a som är 6 månader gammal, vill vara säker på att det är en V10:a. Dock kan jag inte se den innan, och jag orkar inte be säljaren ta reda på detta, så jag undrar ungefär tidpunkt när v10 kom.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Ja du, det är svårt att säga om det är en v9a eller v10a eftersom de som fortfarande säljs i butik kan vara antingen en v9a eller v10a än idag eftersom det står SCPH-50004 på baksidan på bägge.

För att se om det är en v9a eller v10a måste man gå in i PS2ans meny och trycka på Triangeln för Version och då ser man vilken DVD Version man har. Står det version 3.00E så är det en v9a och är det en 3.02E (har jag för mig) så är det en v10a.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    0
    um...såg nån sida ang. detta, men jag tror inte jag kommer få reda på villken version det är innan jag köper den. Både v9 och v10 saknar iLink eller?

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Japp, det spelar ingen roll om du får en v9a eller v10a. Det är ingen skillnad kvalitetsmässigt på dem. De har båda känslig laser för dåligt media.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    0
    ...bättre än min V4:a som är helt jävla stendöd.
    Den har dock ett DMS3v2-chip monterat...kan man få nått för den tro? (O/T I know...)

Tack för svaret iaf.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner