Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Massa problem med X-B.I.T.

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Question Massa problem med X-B.I.T.

    Hej jag har precis installerat ett X-B.I.T. 1.5 lödfritt. jag har laddat ner flashprogrammet för 1.0 men när man försöker ansluta så står det bara: "Failed to open connection to X-B.I.T. board. Please unplug the board from the PC (USB cable), wait, and then re-plug the device back in and try to connect."
    Jag har även försökt med flashprogrammet för 1.5 men då går inte ens det programet igång och det står: "Component 'COMDLG32.OCX' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid"
    HJÄLP mig!!!
    Jag skulle även vilja veta vad jag ska ha för BIOS att flasha chippet med. JAg har letat som en galning på nätet. Skicka gärna med en länk eller en nedladdningsbar fil.

    Jag behöver HJÄLP.
    Tack på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Varför inte ringa dit där du köpt chipet för support?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    43
    Respekt
    23
    Sök efter filen som den klagar på att den saknas på internet, borde gå att hitta. Prova sedan att lägga den i Win32-foldern på datorn, tror att det är där den ska ligga, men är inte säker. Någon som kan verifiera?

    Bios hittar du på xbins, hur man hittar dit får du reda på om du söker lite i forumet. Annars kan jag tipsa om www.x-b-o-x.net som visserligen inte uppdateras så ofta, men de har iaf det senaste xecuter-bioset (4983.06/67).

    Lycka till!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Ok jag gjord som du sa men det händer inget när jag trycker på "Connect". Vad gör jag för fel?

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    lyser den lill deoden där bak om du kopplar in din usb sladd??? gör den inte det kan du kolla om du kopplat den svart o den gula sladden rätt...
    Gissar på att det kan vara det för hade samma problem innan o så såg jag att jag råkat koppla gul vid svart ingång o svart vid gul...

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Dioden lyser grönt när USBsladden är i. Nån som vet vad det kan vara då?

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    43
    Respekt
    23
    Har du rätt version av flshprogrammet? Det finns ju en variant för varje windowsversion.

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Jag har verson 1.5 till chip 1.5

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    sök efter .ocx på google och lägg den i windows/system så funkar det nog ska du se...

  10. #10
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av akaboton
    sök efter .ocx på google och lägg den i windows/system så funkar det nog ska du se...
    Eller typ gå till http://www.dll-files.com/

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Det har jag gjort men det funkar inte

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Jag flashade med Xecuter2.4981.rar men det hände inget. Har jag fel sorts fil? Ska det vara .bin? Snälla hjälp mig

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    du måste packa upp .rar filen så det blir .bin fil

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Hur gör man det? Den gröna dioden lyser inte när xboxen är igång, betyder det att chippet inte har kontakt med moderkortet?

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Prova att flasha från en annan dator. Det gjorde jag och allt var löst. Jag hade också problem med connection till chippet. Hoppas det löst sig, eller löser sig.

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Jag har testat det men MSdashboard går ingång ändå. Vad kan det vara för fel?

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •